- רדיו קול חי - -

בארגון בתי הכנסת מברכים על ההחלטה להשאיר את ביה"כ פתוחים

מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת הרב שמואל סלוטקי בירך על החלטת הממשלה לצמצם את מספר המתפללים בבית הכנסת ל-19: "אנו מברכים את ממשלת ישראל שהחליטה, למרות המורכבות הרבה, להשאיר מנייני תפילות פעילים, גם אם מצומצמים, בבתי הכנסת".

בארגון הוסיפו, "אנו מבינים את הסכנה הגדולה הקיימת בימים אלו בעת שציבור רחב מתאסף בהתקהלות גדולה בעת תפילה במניין בחלל התפילה הסגור. על כן, ההחלטה לצמצם כמעט עד למינימום את ההתקהלות בבית הכנסת תוך שמירה על הנחיות מחמירות וריחוק חברתי ברור היא מידתית ומושכלת ומתקבלת בהבנה".

מבוגרים ימנעו מלהגיע לתפילה אומרים בארגון, "עם זאת, במקביל- אנו קוראים להמשיך ולייסד מנייני תפילה נוספים במרחב הפתוח עבור אלו שלא יוכלו להיכנס בשערי התפילה עקב המכסה שנקבעה והן עבור מתפללים הנמצאים בקבוצת סיכון. למבוגרים שמבין המתפללים ולבעלי מחלות רקע- אנו ממליצים שלא להגיע לבתי הכנסת אלא להתפלל במרחב הפתוח או אף איש איש בביתו".

לסיום הוסיפו בארגון, "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" עומד תמיד לנגד עינינו. "וחי בהם"- ולא שימות בהם- לימדונו חכמינו. אנו ממשיכים להתפלל שהקב"ה יסיר מעלינו בקרוב את המגיפה הזו ונשוב להתפלל כשבימים עברו ברוב עם בבתי הכנסת".