אייכלר מאשים: "ישראל מתנכרת ליהודים המבקשים לעלות כעת ארצה"

    איתי גדסי No Comments on אייכלר מאשים: "ישראל מתנכרת ליהודים המבקשים לעלות כעת ארצה"

    ח"כ ישראל אייכלר קרא להחזיר את הסמכות לעלות את תושבי חו"ל היהודים לידי משרד הפנים ולא להשאיר בידי הקונסוליות, שלא ערוכות לטפל וגורמות לעוול מתמשך

    ח"כ ישראל אייכלר צילום: פלאש 90
    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר וועדת חוץ וביטחון ח"כ ישראל אייכלר האשים היום את הרשויות בכישלון בנוגע לטיפול ביהודי חו"ל במשבר הקורונה, "בכל הנוגע לבאים מחו"ל יש כאן כשל גדול". לדבריו, "משרד הפנים העביר את הסמכויות לקונסוליות בחו"ל והן קורסות. הן לא ערוכות לכמויות של פניות בעקבות הקורונה" אייכלר האשים כי "מדינת ישראל מספרת שהיא הבית של העם היהודי, ובמשבר הראשון היא מתנכרת ליהודים הקשורים לארץ ישראל בעל נימי נפשם. גם יהודים שמבקשים לעלות לארץ נידחים בלך ושוב".

    אייכלר סיפר כי "יש בידי עשרות מקרים של הורים קשישים שעלו לארץ ולא ראו את ילדיהם חמשה חדשים. הילדים זועקים שיתנו להם לבקר את ההורים המבודדים. במקרה אחר זוג הורים עם תינוקת הנשואים כדין בישראל, אך האישה טרם התאזרחה".

    "הם נסעו לחו"ל לחד הפסח ונתקעו שם למשך שלושה חודשים כי עדיין לא קיבלו תשובה מהקונסוליה. גם כאלו שזכאים להיכנס לארץ, הקונסוליות לא יודעות לטפל בהם ואינן מאשרות. המידע נמצא בידי משרד הפנים, אך הסמכות בידי הקונסוליה. זהו עיוות. ניסינו לקשר ולגשר ביניהם ואין מענה" שאל אייכלר.

    אייכלר המשיך והאשים את מדיניות הרשויות, "אם לא די בכך, מישהו החליט על הוראה חדשה – שלא מקבלים את הפניה לחזור ארצה לפני שעברו שלושים יום. מה ההיגיון לתקוע אדם בחו"ל חודש ימים?".

    ח"כ אייכלר סיים את דבריו בקריאה: "יש להחזיר מיד את הסמכות למשרד הפנים שבידיו נמצאים כל הנתונים על כל אזרח ותושב. כך גם לבטל את הסעיף המוזר של שלושים יום שאין בו שום היגיון ומהותו בירוקרטיה מרושעת שפוגעת בתושבי ישראל בעלי ויזות שמרכז חייהם בארץ".



    0 תגובות