נתניהו: "מספר החולים הקשים מכפיל את עצמו כל ארבעה ימים"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו: "מספר החולים הקשים מכפיל את עצמו כל ארבעה ימים"

    ראש הממשלה נתניהו: "היום יש כ-90 חולים קשים, וזה מכפיל את עצמו כל ארבעה ימים. אם לא נפעל עכשיו – אנחנו נקבל מאות, ואולי למעלה מאלף חולים קשים בשבועות הקרובים, דבר שישתק את המערכות שלנו"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע העלייה בתחלואה התקיימה היום (שני) שוב, באופן חריג, ישיבת ממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר להתייחס בפתח הישיבה לנושא שיגור הלווין 'אופק 16' ששוגר בהצלחה לחלל הבוקר: "אנחנו לא מרפים לרגע מהמאמצים שלנו בנושא הביטחון. ההצלחה של הלוויין אופק 16 מגדילה מאוד את היכולות שלנו לפעול נגד אויבי ישראל, אויבים קרובים ואויבים רחוקים כאחד. היא מרחיבה מאוד את היכולות שלנו לפעול בים, ביבשה, באוויר וגם בחלל".

    "במקביל", המשיך ראש הממשלה ועבר לנושא הקורונה "אנחנו נדרשים לטפל במגפת הקורונה על הקרקע. המגפה מתפשטת, זה ברור כשמש. היא עולה בעלייה תלולה מדי יום, היא סוחבת איתה, בניגוד למה שנאמר לנו, שובל של חולים קשים. היום יש כ-90 חולים קשים, וזה מכפיל את עצמו כל ארבעה ימים. אם לא נפעל עכשיו – אנחנו נקבל מאות, ואולי למעלה מאלף חולים קשים בשבועות הקרובים, דבר שישתק את המערכות שלנו. לכן אנחנו נדרשים לצעדים מיידיים שימנעו מאיתנו את הצורך לעשות צעדים הרבה יותר קיצוניים בהמשך".

    לדבריו "ברוב הדברים שמובאים לפניכם כאן, אנחנו לא נגענו. ההתמקדות שלנו היא בעיקר בהגבלות בהתקהלות במרחבים סגורים".

    נתניהו ציין כי אומנם "זה לא קל. כל שר מייצג כאן ציבור כלשהו, כזה או אחר. גם אני, כולנו. אבל אנחנו מייצגים גם את כלל אזרחי ישראל, וכלל אזרחי ישראל יודעים, או צריכים להבין, שאנחנו חייבים כרגע לעשות פעולות מצומצמות עם הפגיעה הכלכלית המינימלית ביותר שאפשר, כדי להימנע מאותם צעדים קיצוניים שישתקו את הכלכלה. לכן, עלינו לעשות מעשה. כמנהיגים אנחנו נדרשים לטפל בכלל הציבור, בכלל אזרחי המדינה, ולכן ההחלטות האלו באות כחבילה".

    עוד ציין ראש הממשלה "אני מציין שבנפרד אנחנו נעבוד ונביא בקרוב מאוד חבילת קורונה כלכלית, כדי לעזור לכל מי שנפגע גם מהצעדים האלה שאנחנו עושים היום, וגם מדברים אחרים. לעזור לעסקים, לעזור לעצמאיים, לעזור לעובדים".

    לסיכום, אמר "אלה שני צעדים שאנחנו צריכים לעשות, צעדי שמירה על הבריאות ומניעת סכנה לחיים, וצעדי עזרה לכלכלה. אני מבקש את הסיוע של השרים, ואני מבקש להעביר החלטות כבר בישיבה הזאת".

    בשלב זה טרם נמסר מהם הצעדים אותם מבקשת הממשלה לבצע, אומנם קיימת הערכה כי בין היתר יוגבלו התפילות בבתי הכנסת למניינים מצומצמים יותר של 19 איש כפי הדרישה שעלתה מצד חלק מחברי הממשלה, אולם בשלב זה טרם הוחלט כאמור.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איזה משקפים???????????? בבייייייייייייייי נתנייייייהווווווווווווווווווווןןןןןןןוווווווווו