אושר לקריאה ראשונה: החרגת ביטוח רפואי חיוני מעיקולי צד שלישי

    אליהו גרין No Comments on אושר לקריאה ראשונה: החרגת ביטוח רפואי חיוני מעיקולי צד שלישי

    ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה: החרגת ביטוח רפואי חיוני מעיקולי צד שלישי. יוזם החוק ח"כ מיכאל מלכיאלי: "הצעת חוק חברתית צודקת וחכמה"

    צילום: דוברות הכנסת
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה חוק ומשפט בראשות ח"כ יעקב אישר אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה את הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון – החרגת עיקול ביטוח רפואי בידי צד שלישי), שיזם ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס).

    בחוק ההוצאה לפועל נקבע כי למרות הכלל הבסיסי לפיו ניתן לעקל כל נכס של חייב לרבות זכות קיימת או עתידית, ואף הנמצאת בידי צד שלישי, ישנם נכסים חריגים אשר אינם ניתנים לעיקול. מוצע להכליל בחריגים אלה, שאינם ניתנים לעיקול, גם כספים המגיעים לחייב מביטוח רפואי בשל טיפול רפואי או עבור מימון תרופות או ציוד רפואי.

    בהסכמת המציע ח"כ מלכיאלי צומצמה ההחרגה רק לביטוחים רפואיים שיש בהם משום שמירה על בריאותו הבסיסית של החייב כגון טיפולים מציל חיים.

    ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס): "הצעת החוק חברתית צודקת וחכמה שכותרתה אומרת שאדם שנכסיו מעוקלים, לפחות הביטוח הרפואי לא יעוקל. היא נוסחה בעקבות פניית ציבור שהגיעה אליי של אנשים שנמצאים בקצה היכולת וכשמגיעים לביה"ח מגיעים שגם הביטוח הרפואי מעוקל. יש בחוק החרגה למקרר ולבעל-חי ועוד שורה של החרגות שאליהן צריכה להצטרף ההחרגה הזו".



    0 תגובות