כך משפיעה שינה בריאה על יציבה נכונה של הגוף

    עפר גדנקן No Comments on כך משפיעה שינה בריאה על יציבה נכונה של הגוף

    בזמן שתקראו את השורות הבאות, כ־15% מהאנשים בעולם יתלוננו על כאבי גב תחתון ברמות שונות.

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעשה, כ־80% מהאנשים יחוו אירוע משמעותי של כאב גב תחתון במהלך חייהם, ובאופן כללי, כ- 60% מהישראלים סובלים באופן קבוע מכאבי גב תחתון. ומדוע דווקא הוא? כי הגב התחתון תומך ברוב משקל הגוף שלנו, ועל כך הוא משלם את המחיר.

    חברת עמינח, הוותיקה והמקצועית ביותר בתחום עולמות השינה, הביאה פיתוח ייחודי עליו עמלה בעקבות שנים של ניסיון ודרישה אחר הפתרון המושלם שיעזור לאנשים לקום בבוקר כחדשים, ללא סבל מיותר וללא כאבים. הפיתוח הייחודי הוא 'המרכז הבריאותי' שנועד למנוע את שקיעת המזרון בחלקו המרכזי ולספק תמיכה מלאה בזמן השינה. המרכז הבריאותי הוא מערכת חיזוקים מיוחדת בשליש המרכזי של המזרן, במקום בו מתרכז מירב משקל הגוף. המונעת את “תופעת הערסל” – שקיעת המזרן בחלקו המרכזי, העלולה לגרום לפגיעה מתמשכת בעמוד השדרה וביציבה. התמיכה מורכבת מנחשולי פלדה התומכים ו״דוחפים מעלה״ את הגב ומעניקים לשרירי עמוד השדרה והצוואר, מנוחה מרבית. בלי המרכז הבריאותי, על שרירי הגב לעבוד כפליים קשה על מנת לשמור את עמוד השדרה ישר כשהגוף נח.

    מחקרים רבים מצביעים על קשר הדוק בין יציבה של הגוף למצב הבריאותי. לחצים מתמשכים ולא מאוזנים על מערכת השלד והשרירים – יגרמו לשחיקה מוגברת בין מפרקי החוליות בחגורת הכתפיים ובמפרקי האגן. לפי מחקרים, יותר מחצי מהאוכלוסייה מקדישים לפחות 1/3 מחייהם לשינה, כאשר כ- 50% ממשקל גופם מתרכזים בשליש המרכזי של  הגוף. שכיבה על מזרן ללא תמיכה מיוחדת נוספת באזור זה תגרום לתופעת הערסל, הגורמת ללחץ לא מאוזן, חוסר איזון שרירים ואף ללחץ על שורשי העצבים היוצאים מבין חוליות עמוד השדרה. כל זה עלול לגרום לכאבי גב, צוואר וראש, חוסר מנוחה ולבסוף פגיעה בעמוד השדרה. מומלץ לישון על מזרן שאינו רך מידי, ועם תמיכה בשליש המרכזי המונעת את “תופעת הערסל”. תמיכה שווה בכל חלקי הגוף תשמור על  עמוד השדרה בתנוחתו הטבעית ותמנע לחץ עודף על החוליות.



    0 תגובות