- רדיו קול חי - -

אותרו טלפונים סלולריים בבתי כלא ביטחוניים בדרום ובצפון

נמשכת הלחימה העיקשת של סוהרי ולוחמי היחידות המיוחדות של שב"ס לסיכול נסיונות החדרת ציוד אסור והחזקתו בבתי הכלא גם במהלך תקופת הקורנה.

במבצעי חיפוש נרחבים שהתקיימו בבית הסוהר הביטחוניים 'רמון' שבדרום ובבית סוהר 'מגידו' שבצפון נתפסו 15 טלפונים ניידים מסוג 'סרסור', 2 כרטיסי סים, מטענים ואוזניות מאולתרים. האסירים שבתאיהם נמצא הציוד ישפטו ויענשו משמעתית.

בשב"ס מציינים כי האסירים הביטחוניים מחפשים כל העת דרכים להסלקת ציוד אסור, כמו הסלקתו של טלפון נייד מסוג 'סרסור' בתוך קופסת תבלין כורכום, או לוחות מקשים שהוכנו מניירות להסוות מראה תמים שלא יעלה חשד כל שהוא בחיפוש.

יצויין כי גודלו של מכשיר מסוג טלפון נייד מסוג זה הוא 6.5 ס"מ אורך על 2.5 ס"מ רוחב, אליו מתחבר לוח מקשים בגודל זהה שנלחץ באמצעות סיכה. האסירים הביטחוניים מוצאים דרכים 'יצירתיות' להכנת לוחות מקשים, מטענים מאולתרים ואלה מוסלקים בכל חלקי התא. סוהרי היחידות המיוחדות של שירות בתי הסוהר מיומנים בחיפושים מדוקדקים בכל האזורים בתא ובשטחים הציבוריים ובגילוי ציוד האסור שמוצא דרכו לתוך בתי הכלא גם באמצעות עצורי ימים שמחדירים את הציוד בגופם.

בשב"ס מוסרים כי הסוהרים, לוחמי ובלשי היחידות המיוחדות של שב"ס נמצאים בחזית הלחימה בטרור ופועלים בנחישות ובמקצועיות לסיכול הכוונת פח"ע (פעילות חבלנית עוינת) מתוך בתי הסוהר הביטחוניים.

לדבריהם "מבצעי החיפוש ימשכו כל העת ובכל בית סוהר באמצעות סוהרי המודיעין והמבצעים של שב"ס, כל זאת כדי למנוע ולסכל כל פעילות העלולה לפגוע בביטחון המדינה. שב"ס ימשיך לנקוט ביד קשה כלפי מפרי הוראות ופקודות הארגון ולשמירה על הסדר בתוך מתקני הכליאה".