סגן השר קיש: "חמש אלף חולים התגלו בזכות איכוני השב"כ"

    איתי גדסי No Comments on סגן השר קיש: "חמש אלף חולים התגלו בזכות איכוני השב"כ"

    בועדת הקורונה בכנסת, דנו החכי"ם בתפקוד הממשלה בגל הנוכחי. יו"ר הועדה דרשה מהאוצר להציג עד רביעי את מתווה הפיצוי לבעלי האולמות. ח"כ אליהו חסיד קרא להטיל את המגבלות על החתונות רק מיז' בתמוז עד ט' באב

    יואב קיש צילום: פלאש 90
    8:27
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on הפעילות בשיפא: "זו תהיה השגרה שלנו בשנה הקרובה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הקורונה אישרה היום (ראשון) את ההגבלות החדשות על ההתקהלויות באירועים. ע"פ הצו, לחתונות, בר מצוות וברית מילה באולמות וגני אירועים, וכן ברים יוכלו להיכנס רק 50 איש. התקהלות אחרת במקום פתוח – 50 איש, והתקהלות אחרת במקום סגור – 20 איש בלבד. הצו יחול החל ממחר (שני) בשעה 8.00 בבוקר.

    יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד) דרשה מהאוצר למסור לוועדה ביום רביעי הקרוב את מתווה הסיוע לבעלי האולמות – שיאפשר להשיב לזוגות המתחתנים את המקדמות.

    בקרוב תערוך הועדה דיון על בעלי עסקים, שטרם קיבלו את המענק המובטח. היא הדגישה כי תדרוש מהממשלה הגדלה דרמטית של מספר הבדיקות, קיצור הזמן בין הבדיקות לתוצאות וקטיעת שרשרת ההדבקה, אכיפה יעילה ומשמעותית – כדי למנוע את הסגר הבא. ו

    מקביל, הענקת סיוע לבעלי העסקים. "הצו אושר מתוך אחריות לבריאות הציבור – אך לא נעשה חיים קלים לאנשי האוצר לפני שנראה תכנית סיוע ברורה לאנשי העסקים".

    ח"כ שאשא-ביטון הדגישה בדיון כי "מדובר בשעה קשה, הלך הרוח בציבור ברור לכולם, אבל חובה על כולנו לשמור במקביל על הבריאות ועל הכלכלה. ההוראות חייבות להיות ברורות ולא מבלבלות, ובמקביל יש למנף את הבדיקות והחקירות האפידמיולוגיות. יש לנו חובה מוסרית עמוקה לפצות את בעלי האולמות, אנשי האירועים, הקייטרינג והצילום. חייבים סנקציות אמתיות כדי להפוך את האכיפה ליעילה".

    סגן שר הבריאות יואב קיש (הליכוד) הציג את הערכת היומית מהבוקר, ובה בגל הראשון היו כ-10 אלפים חולים ואילו היום נרשמו מעל 11 אלף חולים פעילים. "אנחנו בגל שני קשה ומסוכן מהגל הראשון. אנחנו במלחמת התשה ארוכה", הבהיר קיש.

    לדבריו, "אחוז החולים המאומתים רשם עליה חדה מ-0.5% מכלל הבדיקות באמצע מאי ל-5% היום. הכפלנו את מספר החולים בארץ בעשרה ימים, ויש כמות גדולה יותר של חולים קשים חדשים. אנחנו בתחלואה מתפשטת בכל רחבי הארץ. אנחנו חייבים לפעול משמעותית להגביל אירועים חברתיים המוניים, ללא הבדלה בין מקומות סגורים ופתוחים. ההגבלות קשות- אך הם נועדו למנוע הטלת סגר".

    קיש הדגיש כי מדובר באירועים ונתונים משתנים בקצב מהיר. "אנחנו שומרים על הציבור, ונוכחנו לדעת כי החתונות הם מוקדי הדבקה המוניים. שלושה מפלסים בחתונה, ובכל מפלס 250 אורחים – זו בדיחה, לא הפרדה. חולה אחד ידביק עשרות משתתפים בחתונה – וזו עובדה". לדבריו איכוני השב"כ הוכחו כיעילים ביותר: מתוך כ-17 אלף חולים בגל הראשון – 5,000 נחשפו מאיכוני השב"כ.

    פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית הזהיר בדיון כי "במגפה צריך לסגור מהר ולשחרר לאט, על בסיס נתונים. החקירות האפידמיולוגיות מלמדות שאירועים חברתיים הם מוקדי הדבקה המוניים. לפי נתוני משרד הבריאות שהוצגו בוועדה יותר אנשים נדבקו באירועים מאשר במקומות עבודה'.

    עוד הוסיף, "חייבים קודם לדאוג לחיים עצמם. היום יום עצוב, מחר עלול להיות יום עצוב יותר כאשר חתונות תהפוכנה להלוויות. אסור להתעכב עוד יום אחד ויש להגביל אירועים חברתיים המוניים מיידית".

    לטענת אליהו ברוכי (יהדות התורה) יש חוסר בהירות בנתונים הקשים ובהנחיות. משה אבוטבול (ש"ס) הלין על אמינות הבדיקות והציע הדרגתיות בהטלת ההגבלות.

    ח"כ אליהו חסיד (יהדות התורה) קרא להטיל את ההגבלות על כמות המשתתפים בחתונות החל מסוף השבוע, שבו ציבור רחב, נמנע במשך שלושה שבועות מעריכת נישואין מי"ז בתמוז (יום חמישי הקרוב) ועד תשעה באב.

    ינון אזולאי (ש"ס) האשים את בעלי האולמות שלא הקפידו על כמות האנשים בתקופה האחרונה "שהביאו עלינו את ההגבלות הנוכחיות".

    ניר שפר, יו"ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים אמר כי להערכתם ההגבלה הנוכחית תימשך זמן רב, "הענף במצב קשה ביותר ונדרש סיוע מיידי, ואנו עלולים להגיע לחדלות-פרעון. אולם אירועים ל-50 איש זה לא מעשי – זה כמו לפתוח מסעדה לאדם בודד".

    עידו סופר, רכז מסחר באגף התקציבים סיפר על מו"מ על בעלי האולמות, אך "המציאות השתנתה ואנו מגבשים תכנית לטווח-ארוך שתעניק להם וודאות. המענק לאולמות האירועים לחודשי מאי-יוני שהוכרז עליו הוכח כיעיל".



    0 תגובות