נתניהו: "נידרש לצעדים נוספים"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו: "נידרש לצעדים נוספים"

    ראש הממשלה נתניהו: "ארגון הבריאות העולמי ציין את המזרח התיכון כמוקד התפשטות עולמי. זה לא פוסח על ישראל; אנחנו נידרש לצעדים נוספים מעבר למה שהחליטו קבינט הקורונה והממשלה בסוף השבוע שעבר"

    נתניהו צילום: לעמ
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה. בפתח דבריו התייחס ראש הממשלה לתוכנית הכלכלית אותה יציג בימים הקרובים: "בימים הקרובים אנחנו נציג תוכנית כלכלית מיוחדת לטפל באתגר הכלכלי של הקורונה שמעסיק עצמאים, אזרחים, בעלי עסקים ועובדים. זו משימת-על מבחינתי ומבחינת הממשלה. במקביל, אנחנו בעיצומה של מתקפת קורונה מחודשת – התפרצות חזקה מאוד שעולה ומתפשטת גם בעולם וגם אצלנו".

    "ארגון הבריאות העולמי ציין את המזרח התיכון כמוקד התפשטות עולמי. זה לא פוסח על ישראל, זה כאן. ולכן, אנחנו גם רואים, כפי שהתרעתי, שההתפרצות הזאת תלווה גם בעלייה, בהכפלה, של מספר החולים הקשים – דבר שיאתגר את מדינת ישראל ואת מערכת הבריאות שלנו".

    "שוחחתי על כך הבוקר עם שר הבריאות, ואתמול בלילה עם גורמים שונים. אנחנו נידרש לצעדים נוספים מעבר למה שהחליטו קבינט הקורונה והממשלה בסוף השבוע שעבר. לצורך זה אני מבקש בגמר הדיון של ישיבת הממשלה הזאת להביא הערכה מחודשת על מצבנו, לאן אנחנו הולכים והצעדים הנדרשים".

    "כמו כן, ביקשתי בהתאם לדיונים שקיימנו להביא הנה את יו"ר הכנסת יריב לוין ואת ראש ועדת חוק, חוקה ומשפט יעקב אשר, כדי להעמיד אותם על החומרה של המצב. אנחנו במצב חירום, אנחנו לא יכולים להתנהג בחקיקה בכנסת, בצעדים שאנחנו עושים, כאילו אנחנו בימים כתיקונם. לא כך הדבר, ועל כן אנחנו רוצים לקדם גם את האמצעים לקבלת החלטות וגם את קבלת ההחלטות בהיקף אחר ובעוצמה אחרת, כדי לבלום את התפשטות הקורונה. אם לא נבלום את התפשטות הקורונה, לא תהיה לנו לא בריאות ולא כלכלה, וייגבו חיים של אזרחים רבים במדינת ישראל".

    "אנחנו חייבים לעשות את מה שנדרש. לכן, ביממה הקרובה, לאחר המצגת שתוצג כאן, אנחנו נידרש לישיבת ממשלה נוספת כדי לקבל את ההחלטות הדרושות הן בצעדים מעשיים והן בחקיקה".

    לאחר מכן הביא נתניהו להצבעה בפני הממשלה את מינוי של השר גלעד ארדן כשגריר ישראל באו"ם ובארה"ב: "אנחנו נפרדים היום מגלעד ארדן. גלעד, אני רוצה להזכיר לך שאנחנו נפגשנו בכהונה הראשונה שלי ב-96'. הגעת כאדם צעיר, אתה עדיין נשארת אדם צעיר, אבל צברת ניסיון גדול מאוד. רשמתי לי רק חלק מהתפקידים שעשית: שר להגנת הסביבה, שר להגנת העורף, שר התקשורת, שר הבט"פ – בתקופה עם אתגרים גדולים מאוד של פיגועי בודדים שהיינו צריכים להתמודד איתם, המשטרה הייתה צריכה לעשות זאת, ואכן בהנהגתך עשתה שורה של צעדים שלא נעשו קודם לכן. השר לעניינים אסטרטגיים – ההתארגנות נגד ה-BDS, וכמובן, חבר הקבינט במשך השנים האחרונות. אלה תפקידים שוודאי גרמו לך להכיר את האתגרים חובקי העולם של מדינת ישראל".

    "אתה ביטאת לא פעם את נכונותך וביטחונך שתוכל לייצג את מדינת ישראל בעוצמה, בתקיפות הדרושה וגם בנימוקים הדרושים במישורים הללו. אני חושב שהעבודה שעשית מול ה-BDS נותנת לך משנה מרץ ומשנה ניסיון לפעולה הזאת. הזירה הזאת הולכת להיות מאתגרת, אנחנו רואים מה קורה במסגרת בית הדין הבינלאומי בהאג, בית הדין המוטה שעושה דה-לגיטימציה לישראל".

    "אין ספק שהזירה של האו"ם והזירה של ארה"ב הן הזירות הבינלאומיות החשובות ביותר שיש לנו. אנחנו שולחים אותך לשם עם ציפייה גדולה וידיעה שאנחנו נאותגר שם, ואנחנו סומכים עליך שתעשה שם את העבודה".

    "אתה תתמנה מעכשיו, מגמר הישיבה הזאת, כשגריר ישראל באו"ם, ומה-20 בינואר, עם תום כהונתו של רון דרמר שתוארך היום גם כן בשנה אחת, כשגריר ישראל בארה"ב. היחיד שהיה בתפקיד הזה בכפילות היה אבא אבן הרבה שנים קודם לכן, ואני מאחל לך לא פחות הצלחה. תודה לך גלעד, על כל תרומתך".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הכל הצגה , כמצביע ימין , נתניהו דואג לנתניהו וכך כל הליכוד שרים לעינייני חרטא ברטא