- רדיו קול חי - -

טיול קיץ באילת • צפו

צילום: קובי פינקלר

כשאמרו לי שבחוף אילת יש רצועת כרית שפשפתי עיניים. מה זו הכרית הזו? למה היא קשורה? ומה הוא בכלל האזור הזה?

מכיוון שהנושא כל כך סיקרן, התנענו את הרכב ויצאנו לעיר השמש הנצחית  כדי לחזות בפלא הזה.

אילת מרוחקת  ממרכז הארץ כ-400 ק"מ, אבל קרובה ללב. קל להגיע אליה במכונית פרטית, באוטובוס ובמטוס וכשמגיעים קשה לעזוב אותה. היא חיה ותוססת, ערה ונושמת 24 שעות ביממה. תמיד יש מה לעשות באילת.

מבט לאילת

"להימלט משאון העיר הגדולה אל השקט של אילת, זה מיתוס ששייך לעברה הרחוק של העיר, שכן בשנים האחרונות לא באים אליה רק בשביל השקט", אומר יוסי חן, מנהל תאגיד התיירות העירוני באילת "אילת מציעה שפע של פעילויות ומוקדי בילוי לכל הגילאים ולכל הסוגים".

כשמתארחים בעיר הדרומית נהנים מכל רגע. בתי המלון מציעים מגוון שווה לכל נפש, החופים נקיים ומסודרים ויש כמובן חוף נפרד ומשובח…  עכשיו בקיץ אפילו מתבקש.. שרותי הדת טובים ובכל פינה ניתן למצוא מסעדות כשרות ולמהדרין וכמובן שפע של בתי כנסת.

גאות ושפל באילת

אז ראשית לכרית. נעמה בן עמי מנהלת בית ספר שדה אילת שמצאה את הכרית מספרת שמדובר ברצועת חוף שנחשפת בעקבות מופעי שפל בים אשר מתקיימים פעמיים ביממה.

התחלנו עם המים בכרית והמשכנו לשמורת האלמוגים

אין כמעט אדם המכניס ראשו (עם מסכת צלילה כמובן) לתוך מימי שמורת האלמוגים שבחוף מפרץ אילת, ואינו הולך שבי אחר המראות הנפלאים הנגלים לעיניו.

לב השמורה הוא שונית האלמוגים המשתרעת במקביל לחוף מפרץ אילת לאורך של כ 1200 מטר. שני מסלולים מוצעים כאן מתחת  למים. מסלול אחד בין 150 מטרים והשני 230 מטר. כל אחד וכושרו. טל. 08-6376829

לראות את הדגים מלמעלה

ספינת זכוכית בעלת שלוש קומות. מסלול הפלגה של כשעתיים במפרץ הים האדום בספינת זכוכית מפוארת אל הגבול עם ירדן ומצרים, שמורת האלמוגים, הגנים היפנים ותצפית על דולפינים בסביבתם הטבעית ועוד. ייחוד הספינות של ישראל-ים (Israel Yam Eilat) נעוץ בקומה התחתונה של כל אחת מהספינות. קרקעית זכוכית המאפשרת הצצה נדירה לחיים התת ימיים של אילת, דרך 40 חלונות ענק הממוקמים כשני מטרים מתחת לים  08-6332325 [1]

גן בוטני אילת

על שרשרת גבעות, שהיו פעם מוצב צבאי, עם יופי מדברי פראי, שוכן הגן הבוטני אילת. במקום תוכלו ליהנות מגן בראשית הבנוי על גבי טרסות אבן עתיקות, מגוון  מסלולי הליכה משולטים, אגמי מים, נחל משוחזר,  מפלים, מבני עץ, מבני אבן ועוד.

בגן 3 מצפורים הצופים להרי אדום ולים סוף והוא כולל למעלה מ-1000 מינים של עצי  נוי ופרי, עצי באובב, צמחי תועלת ותבלין, שיחים ופרחים מכל קצוות תבל.

נשמע גן עדן? זה ממש כך! במקום חנייה לרכב, עמדת קפה ושירותים מסודרים. 08-6318788.

גן בוטני אילת

ומגן בוטני אחד למשנהו. בפארק "צפרות ללא גבולות".

כמה דקות של נסיעה מאילת, בכניסה למסוף רבין, ממוקם לו בין עצים ואגם מים גדול, פארק הצפרות ללא גבולות.  בחנוכה הקרוב, מקיים בו שפע של פעילויות מיוחדות.

אחרי המים לגמלים, לחמורים ולחבלים

בלב הערוץ הציורי של נחל שלמה ונחל צפחות, ממוקמת חוות הגמלים אילת. מיקום מושלם המשלב אקשן ורוגע בתפאורה טבעית ובאווירה מדברית. אפשר ליהנות כאן מטיולי גמלים (בין שעה וחצי לארבע שעות), לעלות לטיול טבע על כרכרות חמורים ולהשלים את החוויה בפארק החבלים הגדול מסוגו בארץ.

700 מטרים של מסלולי אקשן ב- 3 רמות קושי: נדנדות, אומגות, רשתות טיפוס, מעברי אתגר תלויים, גשרי חבלים ואפילו אופניים על חבלים. כל מה שחלמתם עליו תקבלו בחבילה אחת .וברוח המסורת המדברית, שהכנסת אורחים היא אחד מערכיה המרכזיים.

טל וצוותו אכן עושים זאת בצורה הטובה ביותר. אפילו תה מדברי מהביל תקבלו במקום. 08-6370022

מוסיקה ממים

המזרקה המוזיקלית הגדולה ביותר בארץ.

הצבעים נפלאים, המוזיקה אהובה, והכל עם 350  מתזים המוזנקים לגבהים של עד 30 מטרים לפי קצב המוזיקה.

בלילה המזרקה פועלת כמופע אורקולי . ימים ג',ה', בין השעות 17:00-20:00.

מלבד השמש המלטפת, ים סוף הצלול, נפלאות המדבר והשקט אותם מציעה העיר אילת, מדובר בממלכה של אטרקציות. ספורט ימי, טיולים, רכיבה על בעלי חיים ועוד.

מזרקה

חם לכם? לכו לאייס מול

 

מגוון קניון אייסמול (ICE MALL) הוא בין הבודדים בעולם המכיל במרכזו משטח החלקה אולימפי על הקרח, כאשר מסביבו כ- 150 חנויות, רחב של אטרקציות לכל הגילאים, מסעדות ובתי קפה. שעות רבות של הנאה – במקום ממוזג אחד.

מתחם האטרקציות באייסמול, כולל למעלה מ-27 אטרקציות מגוונות שכל אחת מהן מושעת עוד יותר מקודמתה. החלקה, סרטים תלת ממידיים, מסלול  באויר, פארק חבלים, פיינטבול ועוד.

והיכן אוכלים?

אז כבר אמרנו, שפע של מסעדות כשרות וכשרות למהדרין.

בנוסף למגוון האטרקציות, מרכזי הקניות, המלונות וחוף הים, מציעה מבחר ענק של מסעדות בכל הסגנונות ולכל הטעמים. המגוון מבטיח שכל אחד ימצא את המסעדה המושלמת בשבילו, לא משנה מה טעמכם הקולינרי.

הנה כמה טעימות (תרתי משמע) למגוון הרחב.

מסעדת ללו

מוסד אילתי וותיק. מדובר באחת המסעדות המרוקאיות הטובות והמפורסמות באילת. מנות מרוקאיות מסורתיות עם טוויסט עדכני, כגון קוסקוס, קציצות, תבשילי בשר, תבשילי דגים ועוד. מסעדת ללו מספקת שירות משלוחים. ניתן לקחת ארוחות ב-Take Away, או לשבת במסעדה ולספוג אווירה אילתית . 08-6330578 [2]

איטליקה

מסעדה איטלקית מקסימה  בלב האייס מול שיוצרת אווירה אמיתית של חו"ל. תפריט הכולל פסטות ופיצות בהכנה במקום, במגוון טעמים ותוספות, כולן טריות ומיוצרות מהחומרים הטבעיים והאיכותיים ביותר. תוכלו לבחור בין 'סטריפים' – רצועות – של פיצות דקיקות בסגנון איטלקי אמיתי, או פסטה ממבחר סוגים בתיבול מצוין, בליווי סלט ירוק טעים להפליא.

זעפרן

ארוחה מלאה  ב-32 ₪. לקרוא ולא להאמין. אז בדקנו ומצאנו שאכן זה המחיר. יובל, לשעבר ממלון דן אילת, הקים מוסד לתפארת

אוכל טעים ואיכותי, ביתי ומפנק, מנה עיקרית הכוללת שלושה סלטים, שתי תוספות ולחם. אוכל במשקל הכי ביתי שיש

פלפל שווארמה

מסעדה ישראלית עממית כשרה באווירה ביתית. בתפריט של שווארמה פלפל (Pilpel Shawarma Eilat), לצד השווארמה העסיסית והפלאפל הפריך, ניתן למצוא מנות בשר בסיסיות, כגון מעורב ירושלמי, שיפודי פרגית, חזה עוף, שניצל ביתי ונקניקיות מרגז חריפות.

והיכן לנים?

בעיר מגוון אפשרויות. הנה לכם טעימה משלושה סוגים. משפחתי, אהל ממוזג ובוטיקי.

חאן מדבריא במתחם חוות הגמלים

13 אוהלים ממוזגים במתחם אירוח מוצל ומאובזר, מוקף במסגרת הרים אדומים ובאווירת מדבר לחוויית לינה באילת – מסוג אחר. אוהלי מדבריא מותאמים לאירוח של עד 4 אורחים ואוהלי מדבריא משפחתיים לעד 8 אורחים. האוהלים ממוזגים, מעוצבים בעץ ובבד קנבס אשר שומר על קרירות בקיץ ועמיד בפני הגשמים בחורף. בכל אוהל בסיסי מיטה מעץ טבעי ועליהם מזרון (לזוג או יחיד), מזגן (1-2 תלוי בגודל האוהל), שקעים לחשמל, פינת ישיבה וערסל. הלינה באוהלים היא על בסיס מזרון בלבד. הביאו עמכם ציוד לינה (שקי שינה, סדינים, שמיכות כריות ומגבות).

במתחם אזור מיוחד להקמת אוהלים אישיים מהבית. ניתן לשכור אוהלים במקום או להביא אתכם. מאתנו תקבלו מזרנים (לפי מספר הלנים), מזגן נייד, ושימוש במתקנים במקום.

נובה לייק למשפחות

193 חדרי מלון, מתוכם לא פחות מ-127 סוויטות מרווחות, בנות שני חדרים, מחכות לכם במלון ומותאמות לאירוח עד חמישה אנשים – מה שהופך את הנופש המשפחתי במלון לשיא הנוחות. להתרווח במרפסות, הנמצאות בחלק מהסוויטות ולהתמסר לקרני השמש המלטפות, שמאירות את חללי החדרים. שומרים כאן בקפדנות על התו הסגול, כמו למעשה בכל אתרי אילת  בהן בקרתי.

הרברט סמואל הריף אילת

יש המון סיבות טובות לצאת לנופש באילת… ומלון הריף הוא אחת מהן.
המלון שהיה מוכר כאורכידאה הריף, הצטרף לרשת הרברט סמואל, ומעכשיו נעים עוד יותר להכיר, לנפוש, לבלות וליהנות מיחס אישי אמיתי ומסטנדרט חדש של אירוח.

המלון הוא מלון בוטיק ואחד היחידים בהם אפשר לחוות את גן העדן האילתי במיטבו. מיקום נפלא, שקט ושליו, במרחק צעדים ספורים מחוף הים הצמוד, סמוך לשמורת ריף האלמוגים. חוף מהיפים והנעימים באילת, עם מסעדה כיפית, מיטות רחבות ושמשיות… פשוט לצאת מאחד מ-79 החדרים או הסוויטות, להתחבר לכחול, לנוף ההרים, לשקט או לאקשן ולהרגיש כמו באתר נופש במקום אחר בעולם.

התנתקות אמיתית מהמולת בתי המלון הגדולים של מרכז העיר ופשוט מגע מיוחד של רשת המאמינה בתרבות אירוח מכל הלב ובכל רגע.

בתי כנסת

למי שמתאכסן במתחם המלונות, ישנו מנין קבוע ומסודר במלון הילטון מלכת שבא בקומה ה-2. בשעה 7 שחרית, מנחה גם ב- 13:15 וגם עשרים דקות לפני שקיעה וערבית בזמן.

במרכז העיר – בית כנסת יהלום ברחוב רודד, בית הכנסת של חב"ד וישמח משה.

3 סוגים לכל העדות. ערבית מאוחרת בבית הכנסת נתיבות עולם בשעה 22 ברחוב ירושלים השלמה.

אילת לילה

נהנינו, תיירנו ,טיילנו תמיד צריך לחזור הביתה ולחלום על אילת לפעם הבאה.