הקלות בתהליך אישור זקנים; הרבצ"ר הרב קרים: "בשורה משמעותית לחיילים"

    קובי פינקלר 1 Comment on הקלות בתהליך אישור זקנים; הרבצ"ר הרב קרים: "בשורה משמעותית לחיילים"

    הקלה במתן 'פטור זקן' מטעמי דת לחיילי צה"ל: על פי הפקודה החדשה, מפקד יחידה בדרגת סא"ל יוכל לאשר לחייליו "פטור זקן". הרב הצבאי הראשי: "יקל על חיילים דתיים המבקשים לגדל זקן מטעמי דת"

    חיילים חרדים בצבא • אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ענף משטר ומשמעת בצה"ל שיגר היום (חמישי) עדכון לפקודת הזקנים. על פי הפקודה החדשה, מפקד יחידה בדרגת סא"ל יוכל לאשר לחייליו "פטור זקן".

    מדובר בבשורה משמעותית עבור חיילי צה"ל שתחסוך בירוקרטיה רבה אשר הייתה עד כה. עד עתה חייל אשר נזקק לפטור זקן היה צריך לקבל אישור מקצין שלישות של הפיקודי אליו היה שייך החייל (קצין בדרגת אל"מ).

    תהליך זה היה ארוך ומסורבל שגרם בסופו של דבר לפגיעה בחיילים ולקבלת פטורי זקן באיחור רב. פעמים רבות במעלה הדרך, בקשות של חיילים נעלמו או נותרו ללא תשובה.

    הרב אייל קרים, הרב הראשי לצה"ל הפיץ אגרת לרבנים צבאיים בקבע ובמילואים ואמר כי: "הנוהל החדש של אישור מפקד בדרגת סא"ל יקל על חיילים דתיים המבקשים לגדל זקן מטעמי דת. בפקודה החדשה נקבע, שפטור זקן תקף לשנה מיום הנפקתו. כך שבכל שנה החייל יצטרך להוציא פטור חדש".

    הרב קרים ציין כי: "בד בבד יוודא באופן הדוק יותר שחיילים אינם מנצלים לרעה את הפטור מטעמי דת, ומקבלים אותו שלא בהתאם לפקודה. זו גם הסיבה לכך שחייל יידרש לאשרר מחדש את הפטור אחת לשנה – כדי לוודא שאין 'טרמפיסטים' שקיבלו אישור שלא על פי הפקודה".

    יצויין כי לא חל כל שינוי בנהלי הזכאות לפטור: כל חייל המנהל אורח חיים דתי זכאי לפטור זה. גם בנוהל זה חייל יצטרך לקבל המלצה מרב היחידה שלו על מנת לקבל פטור זה.

    הרב קרים חתם את דבריו והדגיש כי: "בתקופת המעבר שנקבעה לשם מימוש ההוראה החדשה, שכוללת 'יישור-קו' כלל צה"לי, יידרשו רבני היחידות לעיסוק מוגבר בנושא, בתיאום עם מפקדי היחידות. אני סמוך ובטוח שכולם ירתמו למשימה, וישתפו פעולה עם המפקדים, כדי לוודא את מימוש זכויות החיילים הדתיים מצד אחד, ומניעת היתרים בלתי מוצדקים מצד שני".



    1 תגובות

    מיין תגובות