עובדות סוציאליות מאשדוד לרה"ע: "הסגר גורם למתח בתוך התא המשפחתי"

    צבי טסלר No Comments on עובדות סוציאליות מאשדוד לרה"ע: "הסגר גורם למתח בתוך התא המשפחתי"

    עובדות סוציאליות חרדיות תושבות אזורי הסגר באשדוד לראש העיר: "פעל להתיר את הסגר; אנו רוצות להתריע על נזקים רגשיים ומשפחתיים הן לאוכלוסיית ההורים והן לאוכלוסיית הילדים, העלולים לצוץ בעקבות המצב"

    הסגר באשדוד הבוקר צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עובדות סוציאליות חרדיות המתגוררות באשדוד פנו היום (חמישי) במכתב ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי בבקשה להתערב מיידית ולפעול להקלה בהגבלות הסגר על הרובעים החרדיים בעיר.

    "אנחנו עובדות סוציאלית המשתייכות למגזר החרדי, בעלות משפחות ברוכות ילדים ומתגוררות בתוך הרובעים החרדיים באשדוד, פונות אליכם בבקשה דחופה להתערב באופן מידי להקלה על עשרות אלפי תושבי אשדוד – אנשים נשים וטף הנתונים בסגר ולא יכולים להתנהל באופן מיטיב עם ילדיהם ומשפחותיהם", כותבות העובדות בפתח המכתב.

    לדבריהם "ממפגש ישיר עם תושבים ומשיחות עם אימהות לילדים בכל הגילאים, עולה תמונה עגומה של הורים מותשים וחסרי כוחות עוד מהסיבוב הראשון של הסגר, שאך בקושי יצאו מזה בשלום, המתקשים מאוד לגייס כוחות נפש לסיבוב שני. מה גם שהנזק הכלכלי הנגרם כתוצאה מהסגר, מכביד מאוד את העול הכלכלי, וכתוצאה מכך גורם ללחץ ומתח בתוך התא המשפחתי".

    "שלא לדבר על הילדים עצמם שאט אט שבו למסלול הלימודים ובאחת שוב מצאו את עצמם מרותקים לבית מבלי יכולת להסתובב בחופשיות, להשתובב בגינה, להיפרד מהמורים ומשנת הלימודים כמו שצריך", מוסיפות העו"סיות.

    "אנו רוצות להתריע על נזקים רגשיים ומשפחתיים הן לאוכלוסיית ההורים והן לאוכלוסיית הילדים, העלולים לצוץ כפטריות אחר הגשם, דבר שכבר רואים עכשיו עלייה חדה בבעיות משפחתיות ואישיות הקשורות באופן ישיר לסגר שהיה על מדינת ישראל למשך תקופה ארוכה מדי של חודשיים ימים".

    עוד מוסיפות העובדות הסוציאליות במכתב "אנו חוששות ששירותי הרווחה הרגשיים והנפשיים העומדים לרשות התושב באשדוד, לא יוכלו לתת את המענה המתאים לכך בעת שיופחתו ההגבלות. בואו לא נהיה חכמים בדיעבד ונעצור את הנזקים בהתהוותם".

    "אנו פונים אליכם בדרישה לפעול ככל הניתן מול הרשויות המתאימות ע"מ להקל במיידית את ההגבלות שספק אם שומרות על הבריאות הפיזית, אך בוודאי פוגעות בבריאות הנפשית".

    "הציפיה כרגע ממקבלי ההחלטות במדינת ישראל הינה להדריך את התושבים להמשיך בחזרה לשיגרה תחת איום הקורונה תוך הקפדה על כללי הבריאות ולא כל שבועיים לשתק שוב את התושבים, ובפרט שקצב ההדבקות העולה, אינו משליך על עלייה משמעותית במספר החולים הקשים, ב"ה".



    0 תגובות