פרסום ראשון: בשל הקורונה השנה לא תתקיים הילולת 'האור החיים'

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פרסום ראשון: בשל הקורונה השנה לא תתקיים הילולת 'האור החיים'

    לאור העליה המדאיגה בתחלואה בקורונה, סגן ר"ע י-ם יוסי דייטש אומר בריאיון ל'קול חי' כי השנה הוחלט שלא לקיים את הילולת 'אור החיים' הקדוש כמידי שנה בהשתתפות אלפי איש. אדם שמעוניין להתפלל יוכל לבוא בכוחות עצמו אך לא תהיה תח"צ לציון, "לא לוקחים אחריות"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום שלישי הבא ט"ו בתמוז יחול יום פטירתו של האור החיים הקדוש זי"ע הטמון בהר הזיתים בי-ם. כמידי שנה עשרות אלפים מגיעים ביום ההילולה לשפוך שיח ולהתפלל במקום קבורתו. אולם השנה בשל נגיף הקורונה אין משהו מסודר, ואף לא התארגנות במקום.

    מ"מ וסגן ראה"ע יוסי דייטש אומר לקול חי: "ישבנו אני וצוריאל קריספל עם משטרת י-ם לנסות ולעשות את ההילולה כמידי שנה. המשטרה דרשה שיהיה לפי ההנחיות ולהגביל את כמות הנכנסים למתחם בכל פעם, כ"כ היו צריכים כמויות נוספות של אוטובוסים להביא את ציבור המתפללים כי גם באוטובוסים יש מגבלות של הסעת הנוסעים"

    בנוסף, "אם המתחם יכיל את כמות המתפללים ויגיעו עוד אוטובוסים המשטרה תעצור אותם במרחק עד שיתרוקן מתחם הקבר ורק אז יורשו להגיע ולהוריד את האנשים".

    לכן, "בעצה אחת עם ידידיי צוריאל קריספל, שלמה רוזנשטיין ואנוכי החלטנו שאנחנו לא יכולים לקחת אחריות בתקופה זו על מה שיהיה שם על כל המשתמע מכך. בפרט שקצב הנדבקים מטפס מיום ליום בכמויות, אנחנו כאנשים אחראיים על שלום הציבור ובריאותו לא נוכל לקחת אחריות אם ח"ו יקרה משהו" אומר דייטש.

    יוס דייטש הסביר כי "בפרט שאנשים מצטופפים להגיע לציונו של האור החיים וללא שמירת מרחק כנדרש". על כן החלטנו שהשנה ההילולה לא תהיה מאורגנת כמידי שנה, לא יבנו רמפות ובמות במקום, מי שירצה לבוא יגיע בכוחות עצמו ובאחריותו".

    דייטש מבהיר כי "לא תהיה תח"צ למקום. אנשים ידליקו נרות לעי"נ האור החיים הקד' בביתם, יתפללו ויבקשו", דייטש מסיים את דבריו ומייחל, "שנזכה להיוושע במהרה בזכותו של האור החיים הקד' שימליץ טוב על כל עם ישראל" אמן.



    0 תגובות