המקובל: "יש לעשות הכל כדי למנוע הפיכת 'מחנה יהודה' למקום הוללות"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on המקובל: "יש לעשות הכל כדי למנוע הפיכת 'מחנה יהודה' למקום הוללות"

    המאבק כנגד פתיחת מקומות הוללות בשוק 'מחנה יהודה', המקובל הרה"צ רבי יעקב מאיר שכטר, הצטרף לחתימות של עשרות רבנים, מחנכים ונקיי הדעת של ירושלים

    המקובל הרב בניהו שמואלי צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדרשתו השבועית הנאמרת מידי שבוע- מגדול המקובלים בישיבת "נהר השלום" שבסמוך לשוק "מחנה יהודה", מחה המקובל הגה"צ רבי בניהו שמואלי, אודות פתיחת פאבים בשוק "מחנה יהודה" והוצאת שולחנות וכסאות לרחובה של עיר לשתיה לשכרות והוללות.

    המקובל השמיע מחאה חריפה, והביע זעזוע, שדווקא בתקופה זו, שעם ישראל זקוק לרחמי שמים ולהרבות קדושה וטהרה, נפרצים ר"ל קדושת עיר הקודש והמקדש פלטרין של מלך ושבת מלכתא היו לא תהיה. המקובל הגה"צ, הודיע כי שוחח על כך עם ראש העירייה. והביע תקוה שהשיחה תביא לשינויים במצב.

    בפגישה עם תושבי השכונה והאזור אמר להם, יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה" הרב חיים מילר. כי טענת ראש העיר ליאון כי חלקם נפתחו בתקופת ברקת, היא מגוכחת ומשפילה, ליאון נבחר בשביל לשנות את המצב של פגיעות בקדושת ירושלים ובקדושת השבת ר"ל. ועל כך ברקת שילם את המחיר והמועמד החילוני שרץ נגד ליאון. נכשל.

    בימים אלה הצטרף המקובל הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר לחתימתם של עשרות חשובי הרבנים. ראשי ישיבות, מחנכים ונקיי הדעת שבעיה״ק, על מכתב מחאה בו נכתב:

    "נחרדנו לשמוע כי עירית ירושלים, מתכננים להוציא לפועל מיזם, לפיו 13 רחובות בשכונות ובתוכם באזור "מחנה יהודה" והסביבה, יהפכו בשעות הערב והלילה ובימי שישי ל׳מדרחובים׳ בכל חודשי הקיץ (עד אמצע חודש אלול), כאשר רחובות אילו יהפכו לאזורי בילוי, בהם יתקיימו מופעי רחוב, ותתאפשר הצבת מקומות ישיבה על המדרכות, ויהיה מוקד פורענות ברוחניות ובגשמיות.

    זאת בעת שבאזורים אלו דרים מאות משפחות חרדיות, ובהם אלפי ילדי ובנות ישראל שיהיו חשופים לשיא של טומאה וזוהמה כשאלפי הוללים מתחת לאפם ה"י, ויהפוך לגיהינום את הסביבה כולה.

    לא עת לחשות בעת שהשכונות הקדושות נתונות ח"ו לאיום קיומי. לא נוכל להחריש לראות כבלע את הקודש.

    אנו פונים בזה על האחראים על תוכנית זו שידעו שאינה כי אם עצת בלעם להחטיא את עם קדוש, לחזור בהם מיד ממזימותיהם, נגד הפיכת רחובותינו להיפך הקדושה.

    מודיעים אנו בזה כי למען ציון לא נחשה ולמען ירושלים לא נשקוט, מול הרס השכונות והחטאת צאצאינו היקרים לנו מכל".

    רו״מ "עטרת יוסף" רבי יונתן דוידוף, שידיו לו בהחזקת מוסדות תורה באזור, אמר כי מודעת מחאה זו שכיסתה בימים אלה את קירות העיר, היא תעודת עניות לעיריה ולנבחריה, גם במוסדות שלנו, מורגשת ירידה בהגעת אברכים לשיעורי התורה ולהרצאות במוסדות, במשך כל ימות השנה והערב, והמצב זועק לשמים. תושבי השכונות, הביעו תקוה כי הנציגות החרדית תתכנס לדיון חרום ותשמיע את קולה.



    0 תגובות