הכנסת אישרה: רה"ע יוכל לסגור מקומות שהפרו בהם את ההנחיות

    איתי גדסי No Comments on הכנסת אישרה: רה"ע יוכל לסגור מקומות שהפרו בהם את ההנחיות
    שוטרים בקורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה הלילה  (חמישי) סופית את הצעת חוק סמכויות מיוחדות בהתמודדות עם נגיף הקורונה החדש, הצעת החוק נועדה לקבוע כלי להוצאת צווי סגירה מנהליים לעסקים ומקומות נוספים, שבעל המקום פותח או מפעיל אותם בניגוד להוראות החקיקה השונות למניעת התפשטות מגפת הקורונה.

    לפי הצעת החוק ייקבעו שני סוגים של צווי סגירה מנהליים, לפי דרגת החומרה של ההפרה שבשלה ניתן צו הסגירה:

    הסוג הראשון הוא צו סגירה במקרה של הפרות ממוקדות של הוראות פתיחה לציבור של מקום או עסק שפתיחתו נאסרה; מקום או עסק שמספר השוהים בו חורג במידה ניכרת מההוראות, או הפרה במידה ניכרת של החובה לעטות מסיכה על ידי העובדים במקום (לא הלקוחות).

    הסוג השני הינו צו סגירה רחב יותר, שיינתן בשל הפרה של מגוון רחב של הוראות שאינן מפורטות בהצעה, אך רק כשמדובר בהפרה מהותית או בכמה הפרות, שבשלהן קיים חשש משמעותי להדבקה בנגיף הקורונה. בצו הסגירה ניתן יהיה להפסיק רק חלק מהעיסוק או הפעילות, או לסגור את המקום כולו.

    עוד נקבע כי שלושה גורמים יהיו "גורמים מורשים" להוציא צו סגירה מינהלי: ראש הרשות המקומית; קצין משטרה בדרגת סגן-ניצב ומעלה; רופא מחוזי או סגנו. תקופת הצו – עד 7 ימים; ועם הארכות נוספות לתקופה כוללת של עד 14 ימים סה"כ. מי שנפגע מהצו רשאי להגיש השגה לגורם מנהלי בכיר יותר, ועל החלטה בהשגה ניתן לעתור לבית משפט שלום.

    את ההצעה הציג יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "הכוונה לעגן גם את ההדר הזה בחוק הקורונה הגדול שיסדיר את כל המסגרת. שיקול הדעת לבעלי הסמכות יהיה רחב, ובכלל זה לשקול פגיעה בבעלים. הפעלת הסמכות תעשה לאחר שתיקבע מדיניות פיקוח ואכיפה של המשטרה וקביעת קריטריונים שוויוניים לאכיפה".

    הצעת החוק אושרה בקריאה שלישית ברוב של 12 תומכים מול מתנגד אחד ונמנע אחד.



    0 תגובות