- רדיו קול חי - -

ועדת השרים הכריזה: סגר על שכונות ג', ז' וח' באשדוד

המאבק בבלימת הנגיף. ועדת השרים להכרזה על "אזור מוגבל" החליטה להכריז על האזורים הבאים כ"אזורים מוגבלים": אשדוד- שכונות ג', ז' וח'. לוד- שכונת הרכבת, שניר ונווה שלום.

ההכרזה על שכונות אלו כ"אזור מוגבל" תהיה ל-7 ימים, החל מהיום (חמישי) ב-8:00 בבוקר ועד יום חמישי הבא ה-9.7 בשעה 8:00 בבוקר.

בנוסף, מנכ"ל משרד הבריאות יחתום בהקדם על צו המגביל את פעילות מוסדות החינוך ועל צו שימנע התקהלויות בעיר ביתר עלית.

באזורים המוגבלים תוגבל הכניסה והיציאה אל האזור המוגבל ומהאזור המוגבל, וכן תוגבל התנועה והעסקים בתוך האזור המוגבל עצמו.

במשרד הבריאות מסבירים את הטלת הסגר על השכונות באשדוד ולוד, מזה למעלה מחודש מגמת התחלואה מנגיף הקורונה במדינת ישראל נמצאת בעלייה. בימים האחרונים מספר החולים עלה בצורה משמעותית ואף עבר את רף ה-700 חולים ליום כאשר קצב ההכפלה עומד על מתחת לעשרה ימים. לפיכך נדרשת במועד זה נקיטת אמצעים משמעותית, לרבות הכרזה על אזורים כ"אזורים מוגבלים", וזאת במקביל לנקיטת אמצעים נוספים בכלל רחבי המדינה.

נכון ליום 30.6 בשעה 22:00- באשדוד יש 402 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 178.1 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 243.6%. יצוין, שמבין החולים בעיר מרבית החולים מתגוררים בשלוש השכונות עליהן הוכרז ״אזור מוגבל״, וישנו פער משמעותי במספר החולים הפעילים לעומת שאר השכונות בעיר.

בלוד יש 93 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 121.9 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 244.4%. מוקד תחלואה עיקרי בעיר ממוקם בשכונות שהוחלט להכריז עליהן כ"אזור מוגבל", ומדובר באזור תחום שניתן להפרידו משאר העיר. כמו כן, מתקיים קשר בין האוכלוסיות המתגוררות באותן שכונות.