עמק הבכא הממוקש נוקה, והועבר לידי מועצה אזורית גולן

    קובי פינקלר No Comments on עמק הבכא הממוקש נוקה, והועבר לידי מועצה אזורית גולן

    אלוף פיקוד צפון אמיר ברעם אמר בטקס החגיגי: "עשינו את המאמץ הזה לניקוי מובלעת עמק הבכא מהמוקשים המוטמנים פה עשרות רבות של שנים, מאז 1973"

    צילום: דובר צהל
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (רביעי) התקיים מעמד העברת שטח מובלעת עמק הבכא לידי המועצה האזורית גולן וקיבוץ אל-רום. בטקס חגיגי שהתקיים בנוכחות תושבי הקיבוץ אל-רום, העביר באופן רשמי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, את השטח לידי ראש המועצה האזורית גולן, מר חיים רוקח.

    מובלעת עמק הבכא נקבעה כמובלעת בשנת 1973 לאחר מלחמת יום כיפור והאיזור נשאר ממוקש וסגור עד היום.

    לפני כשנה, בשיתוף פעולה פורה בין המועצה האזורית גולן לפיקוד הצפון, הוחלט לזכות את השטח ממוקשים וכך להחזירו לשימוש חקלאי קיבוץ אל-רום. את פעולת פינוי המוקשים וזיכוי השטח ביצעו יחידות ההנדסה של פיקוד הצפון ועוצבת הבשן יחד עם לוחמי יחידת יהל"ם.

     

     

    מדברי מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם: "עשינו את המאמץ הזה לניקוי מובלעת עמק הבכא מהמוקשים המוטמנים פה עשרות רבות של שנים, מאז 1973, מכיוון שלחימה ב"ציר הרשע השיעי" צריכה להיעשות לא רק באש ובברזל אלא גם באמצעות חקלאות ציונית אמיתית, כפי שעושים תושבי רמת הגולן בארץ זבת חלב ודבש".

    ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח אמר: "קבלת השטח הזה היא התגשמות חלום עבורי. קודם עמדתי באנדרטה בעמק הבכא של חטיבה 7, הסתכלתי לשטח וראיתי ים צהוב. הגיע הזמן שיהיה כאן כתם ירוק פורח, תראו איזו ארץ יפה יש לנו. פינוי השטח והעברתו לחקלאיים היא המעשה המתבקש כאשר אנו מעוניינים להרחיב את ההתיישבות בגולן, את העשייה החקלאית ולאפשר תעסוקה ריווחית".

     



    0 תגובות