הנערים השתתפו בתחרות מיוחדת לציון סוף שנת הלימודים • צפו

    דוד קליגר No Comments on הנערים השתתפו בתחרות מיוחדת לציון סוף שנת הלימודים • צפו

    אירוע מרשים ומושקע במיוחד התקיים השבוע במסגרת ישיבת 'משכנותיך' של המרכז התורני 'אוהליך' שבבני ברק, במהלך טקס סיום הקורס השנתי של מגמת 'מוזיקה וכישורי חיים' • צפו

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירוע מרשים ומושקע במיוחד התקיים השבוע במסגרת ישיבת משכנותיך של המרכז התורני אוהליך שבבני ברק, במהלך טקס סיום הקורס השנתי של מגמת 'מוזיקה וכישורי חיים'.

    האירוע שהתקיים בסימן 'קורונה- השירים והסיפורים', נוהל על פי כל כללי הבריאות המחויבים, ובמהלכו התקיימה תחרות אמנותית ששילבה בין היכולות המוזיקליות של הנערים המתמודדים לבין יכולות הביטוי הרגשי ושאר המיומנויות בהם הועשרו בנערים בארגז כלים במהלך השנה.

    בין השופטים, שמנו את מנהלי המסגרת וכן אנשי מקצוע מתעשיית המוזיקה, החינוך והטיפול, הפתיע כ'שופט אורח' גם הנער אשר פראזיס, מבוגרי המסגרת, שזכה בתחרות הראשונה שהתקיימה במקום לפני כשנתיים בהפקת שיר מקורי שזכה לפרסום ולתהודה רבה במדיה.

    בשלב הראשון של התחרות, לצד כל שיר שיתף הנער במהלך ראיון אישי עימו בסיפור אישי משמעותי מחייו או מתקופת הקורונה האחרונה שהסביר לקהל את הבחירה שלו בשיר ואת המשמעות שהוא נופך בו בשירה.

    "בחרתי בשיר בין קודש לחול כשיר שהנחה אותי בתקופת הבידוד בקורונה לבחור להעסיק את עצמי בתעסוקה כשרה וקדושה", ציין אחד הנערים, "השיר ואפילו בהסתרה קיבל אצלי משמעו חדשה כאשר שהיתי בבידוד והרגשתי שרק ה' נמצא איתי שם" שיתף נער אחר. נער נוסף המתמודד עם תסמונת טורט שיתף בהתמודדותו עם ההשלכות המאתגרות ובחר לבצע גרסה אופטימית שלו לשיר 'מאמין בניסים' שסחף את הקהל בשירה ובתשואות וזכה לאהדת השופטים.

    את האירוע הנחה הרב אבי אברהם, מטפל רגשי במסגרת ומנהל מרכז קומ"ה לקידום והעצמה שהוביל את המגמה במסגרת. "היום אנחנו מציינים יעד אליו הגענו, אך בעיקר מעצימים בכך את התהליך הארוך, המשמעותי והמיוחד שעברתם במהלך השנה בקבלת ארגז כלים להתמודדויות החיים. השירים הללו הם 'פס קול' של עליה והתקדמות, הם שירת חייכם". הסביר הרב אברהם.

    בהמשך האירוע הוצגה מצגת מרשימה ומסכמת של התהליך השנתי שהוביל הרב אברהם מטעם המרכז ובו היו הנערים שותפים פעילים לאורך כל השנה, מהעשרה ורכישת מיומנויות מוזיקליות ועבודה בסביבת אולפן להפקת דיסק ושיר אישי בביצועם, ועד לתהליכים משמעותיים ומסוגלויות מתחום כישורי חיים כשיפור אקלים חברתי במסגרת ודינמיקה קבוצתית, מתן כלים לוויסות וביטוי רגשי, גיבוש זהות ומשמעות, כלים ומודלים שונים ומעשיים להתמודדויות החיים ופיתוח החשיבה היצירתית לפתרון בעיות.

    לאחר ההכרזה על הזוכה, בפער קטן ממש, הבחור יוסף אברג'יל, שהצליח לרגש בקולו העדין והשברירי ולרגש את כל הקהל בביצוע איכותי, וזכה במלגה יוקרתית להפקת שיר מקורי משלו והוצאתו למדיה וחלוקת הפרסים יקרי הערך לזוכים בפרס השני והשלישי, חולקו תעודות גמר לכלל המשתתפים בקורס המקצועי שעמדו בדרישות הקורס.

    הרב נתן צבי פינקל, מנהל מרכז תורני אוהליך, סיכם את האירוע כשתיאר את כל התלמידים במסגרת כמנצחים הגדולים והמתמודדים של תחרות החיים האמיתית, והודה למנהל רשת שתילים הרב ישראל רייסנר על ההזדמנות המאפשרת לקדמם ולהעצימם במישורים השונים, לרב אלי מושקוביץ, מנהל ישיבת משכנותיך על העשייה הברוכה והמקצועית במקום, וכן לרב אבי אברהם, מנהל המרכז על פעילותו המושקעת והמעצימה עם הנערים.

    "לא בכדי הפסוק בפרשה שבו בלעם בירך את העם היהודי כוללים את השמות של המסגרות שלנו-"מה טובו 'אוהליך' יעקב 'משכנותיך' ישראל" והפירוש המקובל והידוע הוא שהפתחים היו מכוונים זה לזה. כאשר יש רצון והתכווננות זה לזה, בפתיחות, שיח וכנות הדדית ניכר כי ישנה ס"ד מיוחדת להצלחה…"

    לסיום ביקשה אחת האמהות להודות בשם ההורים וסיפרה כי התרגשה מהמעמד עד דמעות. "מתחילת שנה חיכה הילד שלי ליום הזה. התפעלתי לראות איך כולם מצליחים להכיל אותו ואיזו הרגשה של מכובדות יצרתם באירוע וכן לאורך השנה כולה. גם אנחנו מאמינים בניסים. ניסים שהובילו אותנו גם במציאות טבעית ונסתרת, למקום מיוחד שבו פגשנו בצוות מסור ונפלא שכזה".



    0 תגובות