יום עבודה מהבית יחסוך למשק 850 מיליון ש"ח בשנה

    צבי טסלר 1 Comment on יום עבודה מהבית יחסוך למשק 850 מיליון ש"ח בשנה

    עוברים לעבודה מהבית? יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה מיקי חיימוביץ': "פחות כלי רכב על הכביש, פחות זיהום אוויר, יותר זמן פנוי לעובדים, תפוקות גדולות יותר, חיסכון כלכלי למעסיקים – ככה נראית כלכלה ירוקה" | ח"כ רם שפע, יו"ר ועדת החינוך: "זה אחד הדברים הגדולים הבאים. זו מהפכה בתפיסת העבודה"

    יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע צילום: Hadas ParushFlash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון שיזם ח"כ רם שפע בוועדת הפנים והגנת הסביבה הוסכם לקדם את היוזמה לעבודה מהבית. יוזמה שתחסוך למשק על פי ההערכות כ-850 מיליון ש"ח בשנה.

    ח"כ חיימוביץ' וח"כ רם שפע, הניחו היום יחד על שולחן הכנסת הצעת חוק בנושא, כתיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה.

    יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ' אמרה: "בדיון הקודם נחשפנו לתועלות הרבות שבעבודה מרחוק – פחות כלי רכב על הכביש, פחות זיהום אוויר, יותר זמן פנוי לעובדים, תפוקות גדולות יותר מצד העובדים, חיסכון כלכלי למעסיקים".

    "איך מוציאים לפועל את רעיון העבודה מרחוק, שעל פי הערכות יחסוך למשק 850 מיליון ש"ח בשנה? מספר חברות פרטיות החלו כבר לעבוד בצורה הזאת ונבקש מנציגי משרדי הממשלה השונים התייחסות לקידום היוזמה במגזר הציבורי והפרטי", אמרה חיימוביץ'.

    ח"כ רם שפע: "נסתכל על משבר הקורונה ונהפוך אותו להזדמנות. בהרבה משרדי ממשלה יש בשלות לעבודה מרחוק, וזה אחד הדברים הגדולים הבאים. צריך להיות זהירים – לשמור על העובדים, יש אתגרים בעניין המדידה. זו מהפכה בתפיסת העבודה. להיות עוד שעה, לפעמים עוד 3 שעות ביום בבית, יגביר את שמחת החיים וזה הכי חשוב".

    מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן: "אנו שמחים להצטרף ליוזמה של מיקי ורם. אנו רוצים, בדיאלוג, לרתום את הרשויות המקומיות. זו תהיה בשורה. יש פקידים במשרדים ויש עובדי שטח, ולכן ברור שצריך התאמות, לפי התפקיד. ההיענות אדירה. למעלה מ-850 מנהלים ביקשו שהמהלך יתרחש. ברור לנו שיש עובדים שיום עבודה מהבית, לא רק שאינו מצריך פיקוח עליהם, אלא שהוא יותר אפקטיבי. זה יום מתוכנן, שהעובד מגדיר לעצמו משימות, ומגיע להישגים יותר גבוהים".

    מיכל לזרוביץ, נציבות שירות המדינה: "מבחינת תרבות ארגונית אנחנו עוד לא שם, גם כשניתנים כלים כמו מסמכים ומדריכים". יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ': "החסם הוא ברמה של מנכ"לים או מנהלי מחלקות?" לזרוביץ: "זה משתנה. יש משרדי שהמנכ"ל פחות מרגיש בנוח להרשות לעבוד מרחוק. לפעמים זה סמנכ"ל משאבי אנוש. כשנחזור לנוהל שגרה, נפעיל תוכנית הטמעה והדרכה".

    נוי סופר, אגף השכר באוצר: "הקמנו צוות עם נציבות שירות המדינה שהתחיל לבחון. אנחנו רוצים לאמץ את המודל של שירות המדינה גם לחברות ממשלתיות וגופי סמך, בהתאמות. חשוב לראות מה הפריון, ולכן צריך מדדים, צריך להחליט איך מדווחים. כמה דברים מטרידים כי במגזר הציבורי העבודה לא תמיד מדידה. אי אפשר לדעת אם הפריון שופר. לא רוצים שזה יהפוך לזכויות עובד, אלא שיהיה כלי ניהולי".

    יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס: "אין סיבה שלא יעבדו יותר מהבית. זה חיסכון בכלי רכב, בצריכת חשמל. לא לחכות שיתחילו לבנות תוכנית. במיידי. יש בתוך השלטון המקומי כאלה שיצטרכו לעבור רגולציה. אנו ערוכים. זה הכי נכון. הרבה יותר יעיל. ממה שבדקנו הגענו לתפוקה כמעט כפולה".

    יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ: "משרד הפנים ונציבות שירות המדינה יכולים להוביל החלטת ממשלה לעודד עבודה מהבית, לפחות ליום בשבוע. הוועדה תיזום קשר עם המועצות האזורית בכוונה לברר כמה הן ערוכות ומעוניינות להחיל זאת גם אצלן. ח"כ רם שפע ואני נמשיך לקדם את הצעת החוק, לטובת המשק, הגנת הסביבה ואיכות חיי הפרט".



    1 תגובות

    מיין תגובות