ועדת החוקה אישרה לקריאות 3-2 את הארכת תקנות הקורונה לאזור מוגבל

    אליהו גרין No Comments on ועדת החוקה אישרה לקריאות 3-2 את הארכת תקנות הקורונה לאזור מוגבל

    הצעות החוק להארכת תקנות הקורונה: ועדת החוקה אישרה לקריאות 3-2 את הארכת תקנות הקורונה לאזור מוגבל | לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ אשר: ההכרזה על אזור מוגבל תותנה בהיוועצות עם ראשי הרשויות המקומיות באזור ותוך התחשבות במאפיינים הייחודיים של האזור

    חבר הכנסת יעקב אשר, ח"כ יעקב אשר, חה"כ אשר
    ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה היום (שלישי) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק הארכת תקנות הקורונה לאזור מוגבל.

    הצעת החוק נועדה להאריך ב-45 יום את התקנות לשעת חירום המסמיכות את ועדת השרים להכריז על אזורים בהם קיים צבר תחלואה כאזורים מוגבלים ולקבוע הגבלות שונות לריחוק חברתי ולהגברת האכיפה באזור זה.

    ההצעה אושרה לאחר דיונים ממושכים ולאחר שיו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר התנה את אישור הצעת החוק בקיום חובת התייעצות בכתב. נקבע כי הצעת ההחלטה להכריז על אזור מוגבל תובא לוועדת השרים לאחר שקוימה התייעצות עם ראשי הרשויות המקומיות באותו אזור, אלא אם לא ניתן היה לקבל עמדתם לאחר שנעשה מאמץ סביר לקבלה.

    עוד נקבע, כי במקרה שהוגשה העמדה היא תצורף להצעת ההחלטה, וההתייחסות אליה תיכלל בדברי ההסבר להצעת ההחלטה.

    כמו כן, לדרישת היו"ר ח"כ אשר נקבע כי ההחלטה תתקבל לאחר שוועדת השרים שוכנעה כי גודלו של האזור שיוגבל והיקף ההגבלות אינם עולים על הנדרש בהתחשב בין היתר בפיזור החולים ובמאפיינים הייחודיים של האזור.

    שינוי נוסף שערכה הוועדה הוא היפוך ברירת המחדל שהייתה בתקש"ח (תקנות לשעת חירום) כך שעם חקיקת החוק הוועדה תצטרך להחליט באופן נפרד על כל מגבלה שתחול באזור.

    יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "בסופו של יום הוצאנו דבר מתוקן. הוא אמור להגיע ולהיכנס בסוף לחוק המסגרת ואז נעשה בו בע"ה שיפוצים נוספים. אני רוצה לנצל את הבמה הזאת ולומר למשרד הבריאות: שלא ינסו לצייר לכם, אנחנו לא פופוליסטיים, ואני חלק מהקואליציה וחלק מהממשלה. דווקא כידיד של שר הבריאות שאני מוקיר אותו ומכיר אותו שנים רבות, לא רוצה שיצאו תקלות תחת ידו. ולכן כשאנחנו מעלים דברים, ואנחנו מתווכחים על דברים אנחנו עושים את זה אמיתי ולשם שמיים, לא פופוליסטי ולא בשביל כותרות".

    עוד אמר ח"כ אשר: "גם אם יש ויכוחים, כולל הויכוח שהיה היום, בסוף הוצאנו משהו מתוקן תחת ידינו. אני מבקש שכשאתם מביאים את הדברים לשרים תבשלו אותם טוב עם המציאות. אתם עובדים במציאות קשה, אני יודע. אני מעריך את עבודתכם ויודע שלא ראיתם את המשפחות שלכם תקופה ארוכה בצורה נורמלית, עם זאת לא נסלח לעצמנו אם לא נוציא דברים מתוקנים תחת ידינו".

    תמכו בחוק: היו"ר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) וחברי הכנסת יואב סגלוביץ', מיקי לוי (יש עתיד תל"ם) ומיכאל מלכיאלי (ש"ס).



    0 תגובות