- רדיו קול חי - -

ראה"מ: "אנחנו נוקטים בפעולות צבאיות חזקות נגד איראן"

על רקע המתיחות הרבה בין ארה"ב ישראל ואיראן, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם השליח האמריקני המיוחד לענייני איראן בריאן הוק, בלשכת רה"מ בירושלים.

ראש הממשלה נתניהו אמר בהצהרה לתקשורת: "יש לנו סוגיות רציניות לדון בהן. הן כל כך רציניות שהן אפילו לא יכולות לחכות עד חלוף הקורונה". נתניהו הבהיר, "המערכה הזאת מבוססת על עקרון אחד פשוט, אם איראן רוצה שיתייחסו אליה כאל מדינה נורמלית, עליה להתנהג כמו מדינה נורמלית. אבל היא לא עושה זאת".

נתניהו אמר כי איראן "מוליכה שולל את הקהילה הבינלאומית, היא משקרת כל הזמן, היא משקרת לגבי הבטחות ומחויבויות משמעותיות שהיא נטלה על עצמה מול הקהילה הבינלאומית, היא ממשיכה בתכניתה החשאית לפתח נשק גרעיני והיא ממשיכה בתכניתה החשאית לפתח את האמצעים לשיגור נשק גרעיני".

נתניהו הוסיף כי למרות דרישת הקהילה הבינלאומית, "איראן מונעת מפקחי סבא"א גישה לאתרים חשובים, שאת חלקם אנחנו חשפנו באמצעות הפעילות שלנו. היא ממשיכה בתוקפנותה המשתוללת ברחבי המזרח התיכון ומעבר לו. היא מחמשת, מאמנת, מממנת ושולחת טרוריסטים. איראן עושה את כל זה, ורוב הקהילה הבינלאומית לא עושה דבר כדי לטפל בזה. גרוע מכך, מדינות רבות שותפות לתוקפנות הזאת" האשים נתניהו.

"איראן ניסתה להרתיע את ארה"ב מלנקוט צעדים נגד התוקפנות האיראנית. היא רצתה להפעיל מספיק לחץ כדי לגרום לארה"ב לסגת מהמערכה של הפעלת לחץ מקסימלי", אמר נתניהו והוסיף, "משמרות המהפכה האיראניות בהובלת הארכי-טרוריסט קאסם סולימאני פתחו ב"מלחמה באמצעות שליח" נגד כוחות ארה"ב ובנות בריתה באזור, ואני יכול לומר שהתכנית נכשלה" הודיע ראה"מ.

לדברי ראה"מ, "היא נכשלה משום שארה"ב סירבה להירתע, ולמעשה קיבלתם החלטה חשובה ואמיצה לחסל את סולימאני, ובאמצעות סילוק אותו ארכי-טרוריסט, שרטטתם קו ברור, קו החקוק במעשים ולא במילים, והמעשים האלה מהדהדים בעוצמה כל הזמן ולכולם באזור הזה" שיבח נתניהו את המדיניות הנחושה של ארה"ב.

ראה"מ הסביר כי "אלמלא הנחישות להפעיל כוח צבאי נגד אלה שמתכננים לתקוף אותך, הסכנה פשוט הולכת ומתעצמת. זוהי מדיניות, בריאן, שגם אנחנו אימצנו. אנו נחושים לחלוטין למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסביבתנו הקרובה ביותר. אנחנו נוקטים בפעולות צבאיות חזקות שוב ושוב נגד איראן ובני חסותה בסוריה ובמקומות אחרים, עפ"י הצורך".

ראה"מ שיגר מסר ישיר לאייתוללות בטהראן: "ישראל תמשיך לנקוט בפעולות הללו שהן הכרחיות כדי למנוע מכם לייצר עוד חזית טרור וצבא נגד ישראל בסוריה". נתניהו הוסיף, "אני אומר לבשאר אל-אסד: אתה מסכן את עתיד המדינה שלך והמשטר שלך. ישראל לא תאפשר לאיראן להקים נוכחות צבאית בסוריה".

ראה"מ קרא לארה"ב להחמיר עוד בסנקציות גד איראן, "בריאן, בתגובה לפרובוקציות והפרות חוזרות ונשנות מצד איראן, נקטתם בפעולות חשובות, ואני מאמין שהגיע הזמן ליישם לאלתר את מנגנון הסנקציות האוטומטיות. אני לא חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להמתין. אסור לנו להמתין שאיראן תתחיל את הפריצה שלה לעבר נשק גרעיני, כי כשזה יקרה, זה יהיה כבר מאוחר מדי לסנקציות".

"לכן, העמדה שלי נותרה ברורה. אנחנו נעשה את כל הנדרש כדי למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני. אני יודע שזוהי גם עמדתכם. זה חלק מהשותפות והברית הגדולה בין שתי מדינותינו. ושוב, אני מבקש להודות לך על ידידותך, על התנגדותך לתוקפנות ועל תמיכתך בברית בינינו" אמר ראה"מ נתניהו לבריאן הוק שליח ארה"ב לענייני איראן.