הפגנת חברות ההסעות ממשיכה: כביש 1 חסום לתנועה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הפגנת חברות ההסעות ממשיכה: כביש 1 חסום לתנועה

    מטה המאבק של ענף ההסעות בישראל, מעלה את המחאה לבירה וחוסם את כביש 1 באזור נווה אילן. לדברי מטה המאבק אם לא תהיה תוכנית חילוץ מיידית לענף – כולנו נקרוס

    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחאת החסימות של חברות ההסעה הפרטיות ממשיכה. לאחר שבשבועיים האחרונים חסמו עשרות אוטובוסים צירי תנועה מרכזיים באזור ת"א, החליטו קבוצת נהגים להעביר את המחאה גם לבירה. בשעה זו עשרות מהם חוסמים את כביש 1 ומונעים את המעבר באזור נוה אילן. משם ימשיכו הנהגים להפגנת מחאה ענקית מול משרד האוצר.

    במטה המאבק אומרים כי חברות ההסעה הפרטיות ספגו נזקים כבדים כבר עם פרוץ מגיפת הקורונה, כשענפים רבים בהם היא פעלה כמו תיירות, תעשיה, חינוך ועוד, הפסיקו את עבודתם, כשעד כה רובם טרם חזרו לפעילות מלאה, מה שמביא חברות רבות בענף לקריסה מוחלטת.

    במטה המאבק קוראים לשרה רגב להכניס את ענף ההסעות למשרד התחבורה. הכעס של חברות ההסעות הפרטיות נובע בין היתר בשל העובדה כי למרות העומסים הקשים בתחבורה הציבורית, הנובעת ממגבלות משרד הבריאות, הפסקת פעילות הרכבת והעבודות באיילון, נמנעת מדינת ישראל להשתמש בשירותיהן במטרה להקל על העומסים, ובכך גם לסייע להן כלכלית ולאפשר להם להתפרנס.

    לדברי מטה המאבק, הענף מסיע מדי יום (בשגרה) 1.2 מליון ישראלים ובהם תלמידים, כוחות ביטחון, אנשים מוגבלויות, חינוך מיוחד ועוד. החברות מחזיקות 22 אלף כלי רכב (הרב מעבר לתחבורה הציבורית) ועובדים בהן כ-30 אלף מועסקים, אשר רובם המוחלט תחת חזר לפעילות.

    יו"ר ארגון חברות ההסעה בישראל ניסים סרוסי התריע: "יש עשרות אלפי נהגים בישראל שנמצאים במצוקה קשה ואף אחד לא שומע את הזעקה שלהם, הם שבעו מהבטחות ונמצאים עם הגב לקיר בגלל שאף אחד לא מוכן להקשיב להם. אם לא תהיה תכנית חילוץ ענפית מיידית כולנו נקרוס".



    0 תגובות