טסלר: "רק 5.6% מתקציב ההסברה בקורונה, הופנה למגזר החרדי"

    איתי גדסי No Comments on טסלר: "רק 5.6% מתקציב ההסברה בקורונה, הופנה למגזר החרדי"
    יעקב טסלר צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר (יהדות התורה) זימן דיון בוועדה על ההיערכות לגל הקורונה השני שכבר החל, וההיערכות משרד הבריאות בפן ההסברתי לציבורים השונים במדינת ישראל בכדי לחדד את המודעות לסכנת הנגיף. טסלר אמר בפתח הדיון לא מדובר פה בקמפיין פרסומי למוצרים, אנחנו עוסקים בהצלת חיי אדם. הוכח שבמקומות בהם היה קמפיין נכון, פחות אנשים נדבקו בנגיף.

    ח"כ טסלר טען בדיון כי רק 5.6% מתקציב ההסברה בקורונה, הופנה למגזר החרדי. עוד טען יו"ר הוועדה, הפרסום לזכאות לדמי אבטלה במגזר הכללי, היה 1.219 מיליון ₪. מתוכם, הופנה רק 13,000 ₪ לציבור החרדי.

    ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) חיזקה את דבריו של ח"כ טסלר: "אף אחד לא יודע מה מותר ומה אסור. אני רוצה לראות אסטרטגיה איך אתם מדברים עם כל הציבורים איך מתקשרים מול כל הגופים ומשרדי הממשלה. מי הגורם המקצועי שמנהל את האירוע ההסברתי הזה?" שאלה מלינובסקי.

    גב' עינב שימרון, סמנכ"ל הסברה ויחסים בינלאומיים במשרד הבריאות דיווחה לוועדה כי המשרד הקים מערך הסברה רחב וייעודי לקבוצות אוכלוסייה שונות. "הקמנו קבוצת ואצ-אפ לכלל דוברי הרשויות המקומיות וקבוצה עם דוברי משרדי הממשלה. הוצאנו מידע על בסיס יומי בכל השפות ולכל המגזרים".

    עוד הוסיפה, "עבדנו עם כל הרשתות החברתיות, בכל יום יצאו 15 רכבים עם רמקולים, אתרי אינטרנט חרדיים". לדבריה, מקום המדינה לא נעשה מה שהמשרד עשה בחמישה חודשים, וכל זאת מתוך שליחות והגנה על הציבור.

    ראש מטה ההסברה החרדי לנושא הקורונה מר חיים גריידינגר פירט את דרכי ההסברה: "עבדתי עם לשכת הפרסום הממשלתית סביב השעון. הפקנו קמפיין ייעודי למגזר בפלטפורמות שונות. את ההצלחה במאבק בנגיף, ניתן לזקוף גם בזכות הקמפיין. לדבריו, עורכי העיתונות החרדית, הבינו שהם בשליחות ועשו מאמץ".

    ח"כ אליהו חסיד (יהדות התורה) מתח ביקורת על פעילות ההסברה במגזר החרדי. חסיד סבור כי בעיית הצפיפות, מהווה גורם משמעותי לעליית התחלואה בריכוזים חרדים. "באזור בו מתגוררים 100 נפשות בבניין אחד, עמוד אחד בעיתון לא נקרא קמפיין".

    לדבריו, "ההוראות לא ירדו לציבור בצורה ברורה. ההוראות לא היו ברורות הן במוסדות החינוך בו כל מוסד נהג אחרת עקב מידע סותר ממשרדי החינוך והבריאות. הציבור החרדי לא חשוף לרשתות החברתיות".

    ראש עיריית אלעד, מר ישראל פרוש אמר בדיון, "מדי פעם ראינו מודעה או שמענו רמקולים. אבל זה כאין ואפס לעומת מה שקיבלו בתקשורת הכללית. הפרסום באתרים חרדיים היה טוב, אבל הפרסום באינטרנט יעיל לאנשים שכבר נחשפו בתקשורת הכללית". לדבריו, אף גוף לא העביר הנחיות לציבור כיצד להתנהג בתקופת הסגר.

    מנהל תחום הסברה אזרחית במשרד ראש הממשלה מר פיני יצחקי השיב לטענות ואמר כי ההסברה לא קובעת מדיניות אלא משרתת אותה. בציבור נתפס שהיה בלגן בהסברה, אבל בעצם, הבלגן היה בהנחיות. לדבריו, יש פלגים שלא רצו לקבל את ההנחיות הממוסדות מה שאילץ אותנו לעבוד ללא סמל המדינה או משרד הבריאות.

     



    0 תגובות