משרד התקשורת הורה על סגירת ערוץ ההטפה הנוצרי

    שלמה ריזל No Comments on משרד התקשורת הורה על סגירת ערוץ ההטפה הנוצרי

    חצי שנה לאחר שהחל מאבק יד לאחים לסגירת ערוץ הטלוויזיה המיסיונרי, הורה משרד התקשורת על סגירתו בתוך שבעה ימים

    הטפה בעברית בערוץ ההטפה שנסגר
    7:46
    18.04.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on ירי רקטות לעבר מטולה: בחסדי שמים אין נפגעים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר פעילות הסברה עיקשת שערך יד לאחים בחצי השנה האחרונה מול משרד התקשורת, פרסם המשרד כי "יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, אשר ביטון, הודיע לחברת הוט על החלטתו להתלות את אישור "ערוץ שלנו" לשידור, ולפיכך הוא יורד משידורי הוט בתוך 7 ימים. הערוץ פונה ליהודים עם תוכן נוצרי, בניגוד לבקשה המקורית לאישור הערוץ בה נכתב כי הערוץ מיועד לאוכלוסייה הנוצרית".

    מדובר בהצלחה גדולה לפעילות עיקשת של יד לאחים שנערכה בחצי השנה האחרונה מאחורי הקלעים הן מול שר התקשורת היוצא דוד אמסלם, והן מול יו"ר מועצת הלוויין אשר ביטון במטרה להביא לצעד הזה. מי שעזרו רבות למאבק יד לאחים הם הראשון לציון הרב הראשי הרב יצחק יוסף ששלח מכתב נרגש לשר אמסלם, וכן ח"כ הרב משה גפני שנרתם לצורך הפעילות ונפגש אישית עם השר לצורך הפסקת פעילות הערוץ.

    ראשיתו של הסיפור לפני כמה חודשים. המיסיונר וורד סימפסון המפעיל בעולם ערוץ טלוויזיה מיסיונרי בשם GOD TV, ביקש להקים בארץ ערוץ טלוויזיה בשם "שלנו" שישדר בעברית את תכני ההטפה של ערוץ הטלוויזיה הבינלאומי שלו.

    כדי לקבל את הרישיון להפעלת הערוץ דיווחו המיסיונרים כי מדובר בערוץ נוצרי, תוך שהם מסתירים את כוונתם האמתית – ערוץ הטפה להמרת דת שנועד להגיע למאות אלפי צופים המנויים על חברת 'הוט'. ביד לאחים גילו על הכוונה הזו והחלו לפעול במטרה למנוע את מתן האישור להפעלת הערוץ, אולם במשרד האמינו לסימפסון ונתנו לו את האישור לפתוח לפני כחודש וחצי את ערוץ ההטפה, ולהתחיל לשדר.

    ביד לאחים לא הרימו ידיים. אנשי המחקר של המחלקה למאבק במיסיון בדקו וגילו ציטוטים רבים של יו"ר הערוץ, המיסיונר וורד סימפסון, החושפים אחד לאחד את מטרתו האמתית בפתיחת הערוץ ושיגרו אותם לשר וליו"ר מועצת הכבלים.

    בין היתר צורפו צילומי מסך מאתר הערוץ בו נרשם: "לראשונה בהיסטוריה, ערוץ הטלוויזיה 'הבשורה המשיחית' אמור לשדר. זה יגיע לצופים יהודים וערבים בישראל, בעברית.

    ויהיה זמין בכ-600,000 בתים ישראליים עם תכניות בעברית, ובאנגלית עם כתוביות בעברית. זו יוזמה פורצת דרך. הבשורה הנוצרית תשודר בכל רחבי ישראל בשפה המחודשת של הנביאים היהודים הקדומים".

    ואכן בס"ד נשא המאבק פרי, כאמור, ולנוכח ההוכחות החד-משמעיות קראו ראשי משרד התקשורת למפעילי הערוץ לשימוע בהול, שבועיים בלבד לאחר שעלה לאוויר. מהודעת משרד התקשורת עולה כי המשרד עימת את מפעילי הערוץ עם ההוכחות שקיבל, והראה להם כי האישור שקיבלו להפעלתו התקבל במרמה.

    בהחלטה לסגור את הערוץ נאמר: "טרם ההחלטה על הסרת הערוץ, קיים יו"ר המועצה שימוע, לו הגיבו הוט והערוץ עצמו. לאחר שעיין בתגובות ביטון השיב כי אין במענים כדי לסתור את הנכתב בשימוע – ששידורי הערוץ אינם תואמים את האישור שנתן באפריל, ועל כן אין מנוס מהתליית אישור הערוץ והסרתו מלוח השידורים.

    במסמך איפיון הערוץ שהוגש למועצה במסגרת הבקשה לאישור הערוץ נכתב מפורשות כי הערוץ מיועד לאוכלוסייה הנוצרית. מבדיקת אגף הפיקוח של המועצה, עולה כי הערוץ אינו פונה לאוכלוסייה הנוצרית בישראל אלא דווקא ליהודים. לכן, איפיון הערוץ שהוגש לאישור אינו משקף את שידוריו.

    אגף הפיקוח מצא כי גם אחרי פרסום השימוע, הערוץ ממשיך לפנות ליהודים תוך ניסיון ללמד אותם את עקרונות האמונה הנוצרית/היהודית-משיחית (יהודים המקבלים את ישו כמשיח) ולשכנע אותם בתקפותה. דברים אלו תואמים לדברים שאמר מנכ"ל ונשיא הערוץ בנאומים שפורסמו ברשת לאחר אישור העלאת הערוץ לאוויר.

    "יו"ר המועצה כתב כי לא התכוון לאשר ערוץ הפונה ליהודים, ואם היה יודע על אופי הערוץ מראש היה פונה למסלול אישור אחר, שיכלול הבאה של הנושא בפני מליאת המועצה, ולא רק אישור בידי היו"ר כפי שנעשה במקרה זה. "ערוץ המבקש לפנות עם בשורת ישו לעם היהודי היושב בישראל מעולם לא שודר בהוט והדבר היה ידוע לקברניטי הערוץ, כפי שצוטט בשימוע", כתב ביטון.

    עוד הוסיף כי "תוכן נוצרי ליהודים הוא עניין מורכב ורגיש ומין הראוי היה שבנושא רגיש כזה תוגש בקשה ברורה ומפורשת בעניין תוכן הערוץ, בניגוד למה שנעשה בפועל".

    "לפיכך, בין אם מדובר בהפרה של חובת ההגינות, בהסתרה מכוונת או בהחלטה לשנות את איפיון הערוץ לאחר שאושר – אין מקום להותיר את אישור הערוץ על כנו ולשדר מכוחו".

    ביד לאחים אומרים היום: "אנו שמחים ששר התקשורת מר יועז הנדל וצוות משרדו הבינו את כוונתם של מפעילי הערוץ ופעלו לסגירתו בהתאם לבקשתנו.

    אנו מודים גם לראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א, לשר התקשורת הקודם מר דוד אמסלם, ליו"ר מועצת הכבלים מר אשר ביטן, ולח"כ הרב משה גפני על פעילותם הרבה להסרתו של הערוץ המיסיונרי". בארגון מוסיפים עוד כי "איננו נחים על זרי הדפנה ואנו קוראים לציבור לידע אותנו, 24 שעות ביממה על כל פעילות מיסיונרית להמרת דת, במוקד החירום של יד לאחים שמספרו 9234*

     

     



    0 תגובות