- רדיו קול חי - -

ח"כ שלח כינס את הוועדה לביקורת המדינה; ח"כ זוהר: "נשקול להדיח אותך"

הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח מתכנסת בשעה זו לדיון על מנת לבקש חוות דעת ממבקר המדינה בנושא: "טיפול רשויות המדינה ברכש כלי השייט מחברת טיסנקרופ ותהליך קבלת ההחלטות בנושא".

יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח אמר בפתח הדיון: "אנחנו מדברים על מאות מיליונים מתקציב הביטחון, ונגזרות צדדיות ששוות הרבה מאוד כסף, מבלי שנעשית הכרעה מוקדמת כמה צוללות אנחנו צריכים. למה הדברים האלה הוכרעו קודם שנפלו ההחלטות? הבדיקה של המבקר היא רלבנטית והייתה צריכה להיעשות גם אם לא היה חשד לשחיתות והיא עוד יותר מחמירה כשאנחנו מדברים על חשד לשחיתות".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר פנה ליו"ר הוועדה ח"כ שלח ואמר: "עפר אתה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה וזו אולי אחת הוועדות החשובות בכנסת. הייתי סבור שבשום מצב לא ייתכן שהוועדה הזו תהפוך כלי לניגוח פוליטי. אני לא חושב שהדיון היום הוא ענייני או מקצועי. היה לי חשוב לעמוד במילה שלי ולא להתערב בהחלטות האופוזיציה לגבי מי עומד בראש איזו ועדה. אני לא פוסל את האפשרות לבחון להחליף אותך כיו"ר הוועדה לאור ההתנהלות הלא מקצועית שפוגעת בשמה הטוב של הוועדה, וייתכן שיש לשקול את המשך כהונתך בראשות הוועדה. נבחן את האפשרות שיש בפנינו".