- רדיו קול חי - -

ליצמן לממשלה: "הגבלות חלקיות יסייעו במניעת התפשטות הקורונה"

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן שיגר הבוקר (שני) מכתב למזכיר הממשלה צחי ברווורמן ובו הוא מעלה על הכתב את המלצותיו להתמודדות עם משבר הקורונה.

"בהמשך לדיון שנערך הבוקר, סוכם שהשרים יעלו על גבי הכתב את המלצותיהם, להלן חלק מדרכי הפעולה הנדרשים", פותח ליצמן את מכתבו.

ראשית, טוען ליצמן כי יש לסגור את מערכת החינוך פעם נוספת: "דעתי היא כי יש לסגור בחזרה את בתי הספר, המהווים את גורם ההדבקה העיקרי. ברור לכולם, כי ילדים בגילאים הנמוכים לא יכולים להקפיד על חבישת מסכות ועל כללי ההיגיינה הדרושים, ועל כן אין מנוס מהישארות בבתים עד לרגיעה".

עוד כותב שר השיכון: "בחלק מחופי הים ובמקומות בילוי מסוימים עולה תמונה מטרידה של התכנסויות המוניות, ללא הקפדה מינימלית על הכללים החיוניים, וכמעט ללא אכיפה. סבורני כי בעת הזו יש להורות על הגבלות ברחצה בים ועל התכנסויות במקומות בילוי".

כמו כן, ליצמן תוהה מדוע ניתן לאשר לימודים במערכת החינוך ולא תפילות בבתי הכנסת: "במהלך הדיון היום עלתה הצעה לקיים לימודים בבתי הספר במסגרת קפסולות. לאחר מכן ביקשו לסגור את בתי הכנסת ולהגביל תפילות עד 19 איש במרחב הפתוח. אבקש להבין מדוע ניתן לאשר לימודים בקפסולות, ותפילה בבתי כנסת באותה המסגרת נדחית על הסף ולא מאפשרים תפילות בקפסולות כמו בתי הספר".

"זאת ועוד", מוסיף ליצמן "אבקש לבחון את מדד ההדבקה בתי כנסת, ולפיה לקבל החלטות על הגבלות אפשריות. לפי דו"ח המל"ל בממשלה היום אחוזי ההדבקה בנגיף בבתי הכנסת נמוכה משמעותית בהשוואה להתכנסויות אחרות".

עוד מוסיף השר: "יש טעם לפגם בהחלטות על הגבלות תנועה בערים מסוימות, במקרה ריכוזים חרדיים, בעוד ערים אחרות בעלות הדבקה דומה, אינן מוטלות עליהן הגבלות. אני חושב שבלימוד מלקחי העבר, יש להקפיד כי כל החלטה עליה להיות שוויונית, ללא הקשר לאופי האוכלוסייה, אלא מתוך שיקול דעת לבריאות הציבור, בשקיפות מרבית".

לסיום, כתב ליצמן "לפני חודש, בעיר אשדוד היו חולים ספורים. כיום המספר גבוה לאין ערוך. כמו אשדוד ערים נוספות. פתיחת ההגבלות היא זו שגרמה לעלייה בתחלואה. ועל כן, ברור לכולם שהגבלה חלקית תסייע לעצירת ההדבקה ותמנע את התפשטות התחלואה".