- רדיו קול חי - -

אדלשטיין סירב לחזור מההחלטה על הסגר באלעד: "שינוי בתחלואה ישנה"

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר היום (ראשון) הצהרה לציבור על רקע העלייה המדאיגה בתחלואה, והדיונים סביב הגבלות חדשות לציבור. בדבריו בישר לציבור כי יאפשר קיטנות קיץ על פי התו הסגול.

שר הבריאות ומנכ"ל המשרד חזי לוי סירבו לחזור בהם מההחלטה על הסגר באלעד. במהלך מסיבת עיתונאים אמר השר כי הם עם יד על הדופק, אם יהיו שינויים בתחלואה בעיר לפני יום רביעי, נשנה את ההחלטה.

שר הבריאות הצהיר לראשונה בפתח דבריו כי "אנחנו נמצאים בתחילתו של גל תחלואה שני". עוד הוסיף, "מן היום הראשון החלטתי לא להיות הסמן הימני, ולקבל את כל ההחלטות בהילקח בחשבון הן את צרכי הבריאות והן את צרכי המשק והכלכלי".

אדלשטיין סיפר כי פעל יחד עם השרים הרלוונטיים, "לפתיחת גני האירועים, אירועי התרבות, התחבורה הציבורית ועוד. אך הדגשתי כל הזמן, שאם לא נשמור בקפדנות על כל ההנחיות נגיע גם למצב של סגירה".

"לצערי, לא מספיק הקשיבו" אמר אדלשטין והוסיף, "הובלתי מהלך של הגברת אכיפה משמעותית. נקודת המוצא שלי היא שמי שלא מקשיב להנחיות – מזיק לא רק לעצמו, ולא רק לסביבתו. הוא עלול להזיק למשק כולו".

אדלשטיין עדכן, "הבוקר הצגתי לקבינט הקורונה את המתווה של משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה. ההמלצות כמובן לא נעימות, אך הן מחויבות המציאות, על מנת לטפל בנגיף בשלב זה ולא להגיע למצב של סגר כולל על המשק".

שר הבריאות הבהיר, "משמעות סגר שכזה הוא נזק כלכלי אדיר מימדים לכל בית בישראל. המטרה שלנו היא מקסימום תועלת במינימום נזק".

שר הבריאות הציג את המתווה שהושג, "אחרי  רבותמחשבטתוהתייעצות עם אנשי מקצוע בתוך ומחוץ למשרד הגענו לכלל הסכמה שזהו המתווה הנכון לעת הזאת:

· הגבלה לאירועים דתיים כמו חתונות, ברי מצווה וברית מילה. אני מבקש להדגיש בנקודה הזאת: אין לי כוונה לפגוע באולמות ובגני האירועים. וכפי שהודיע גם ראש הממשלה – על משרד האוצר יהיה לשפות אותם על ההפסדים הכספיים שייגרמו להם. הדרישות האלה שלהם מוצדקות.

· הגבלה בבתי כנסת.

· הגבלת התקהלות.

· קיום בחינות במוסדות להשכלה גבוהה  מרחוק ללא צורך להגיע פיזית, באופן שימנע הדבקה המונית של סטודנטים, מרצים ובני משפחותיהם.

· עבודה מהבית בשירות הציבורי והמלצה לעבודה בקפסולות למגזר הפרטי. אני מדגיש – בשלב זה אין לנו כוונה לכפות דבר על עסקים פרטיים, אלא להמליץ להם על הדרך בה יגנו על עובדיהם ועל לקוחותיהם".

אדלשטיין עקץ את הספקנים ואמר: "בהנחה שכולנו מאמינים שמדובר בקורונה ולא בהמצאה שמישהו המציא – אין עד עכשיו אדם אחד שנתן לי מתווה טוב יותר להתמודדות".

עוד הוסיף,ב "מהשרים בדיון לא רק לבקר, אלא להציע אלטרנטיבה. דבר אחד אני לא מוכן לקבל. אני שומע את הגישה שאומרת: מה אתם עושים פאניקה, אז ימותו כמה קשישים. כל מי שאפילו בסתר לבו חושב מחשבה כזאת – שידמיין את סבא וסבתא שלו בין אותם קשישים".

בנוגע לעדכוני החולים המאומתים ביקש אדלשטיין, "לי יש גם בקשה אליכם, כלי התקשורת: מחשבה רבה  – היצמדו לנתוני משרד הבריאות המתעדכנים שלוש פעמים ביום. פרסום חישובים אחרים גורמים להטעיה ולבלבול הציבור, ואני מבקש מכם להימנע מכך".ב

בסיום  דבריו קרא אדלשטין לציבור: "בואו ונהפוך חלום למציאות. חלמנו שנוכל לחבק את הסבא והסבתא, חלמנו שנוכל לצאת לחופשה בחו"ל. זה לא בלתי אפשרי. אם נדע לשמור על ההנחיות ולהיזהר – הדברים האלה שנשמעים כרגע כחלום רחוק – יכולים להפוך למציאות".