מחקר: לפחות 50% מהמחלימים מקורונה סובלים מחולשה וקשיים נשימתיים

    צבי טסלר 1 Comment on מחקר: לפחות 50% מהמחלימים מקורונה סובלים מחולשה וקשיים נשימתיים

    תוצאות ראשונות למחקר שמוביל מכון הריאות במרכז הרפואי שערי צדק: לפחות 50% מחולי קורונה שנבדקו ממשיכים לחוות חולשה כללית וקשיים נשימתיים שבועות עד חודשים לאחר שהחלימו. רוב החולים לא חזרו למצב ולתפקוד שבהם היה לפני שחלו בקורונה

    שערי צדק צילום: zeevveez ויקיפדיה
    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו סמוך לבית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במחקר שמתבצע במרכז הרפואי שערי צדק בהובלת מכון הריאות נבדקות ההשפעות של נגיף הקורונה בקרב מטופלים שחלו בקורונה והחלימו. עד כה, נבדקו כמה עשרות מטופלים במסגרת המחקר.

    מתוצאות המחקר בשלב זה עולה, כי כ- 50% מהמחלימים שנבדקו עד כה, סובלים מתסמינים ללא קשר בהכרח לחומרת המחלה. יצויין, כי במסגרת המחקר נבדקו חולים קלים, בינוניים וגם חולים שהיו במצב קשה.

    במחקר נמצא כי גם לחולי קורונה קלים עלול להיווצר נזק ריאתי לטווח ארוך ולעומתם חולים שהיו במצב קשה לא בהכרח מדווחים על קשיים או תחושה קשה.

    בשבועות הקרובים ייבדקו עוד מאות חולים נוספים שכבר פנו להשתתף במחקר. כלל החולים שישתתפו ייבדקו שוב חצי שנה לאחר הבדיקה הראשונית על מנת להבין את ההשפעה ארוכת הטווח.

    מנהל מכון הריאות במרכז הרפואי שערי צדק ויוזם המחקר, פרופ' גבריאל איזביצקי, מסביר: "בין התסמינים שבדקנו מצאנו חולשה כללית אצל רוב הנבדקים, תלונות על שיעול ו\או קוצר נשימה, הופעה של פיברוזיס \לייפת ריאתי, הפרעה חסימתית וחשד ליתר לחץ דם ריאתי".

    איזביצקי קרא לחולי קורונה שהחלימו לבוא ולהשתתף במחקר: "אנו עורכים את הבדיקות המקיפות על מנת למנוע החמרה בתסמינים אלו ולתת מענה בשלב מוקדם של המחלות. אנו פונים לכלל חולי הקורונה אשר היו מאושפזים בבתי החולים השונים בישראל או במלוניות להשתתף במחקר מעקב זה. המחקר מתאים למטופלים בטווח של 3 עד 6 חודשים לאחר השחרור מבית החולים. מומלץ לבוא מוקדם ככל שניתן כדי שנוכל לעשות מעקב ואיתור מוקדם של מחלות ריאתיות. כל חולה קורונה שהיה מאושפז באחד מבתי החולים בישראל יכול לקבוע תור במרפאת ריאות של שערי צדק ולבקש להשתתף במחקר מעקב זה".



    1 תגובות

    מיין תגובות