ח"כ סמוטריץ': בכוונתי לאסור בחוק התקשרות עם גופים כמו קרן וקסנר

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ סמוטריץ': בכוונתי לאסור בחוק התקשרות עם גופים כמו קרן וקסנר

    יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ מודיע לנציב שירות המדינה: "בכוונתי להגיש חוק לסיום תרבות השנורר ולמניעת הכשרת בכירי שירות המדינה על ידי קרן וקסנר"

    בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ סמוטריץ' מבקש להביא לסיום הסאגה הבעייתית בהכשרת פקידי מדינה בכירים בארה"ב ע"י גופי שמאל. במכתב ששלח היום (חמישי) ח"כ סמוטריץ לנציב שירות המדינה פרופ׳ הרב דניאל הרשקוביץ נכתב: "קרן וקסנר הוקמה בשנות השמונים על ידי המיליונר היהודי-אמריקאי לזלי וקסנר במטרה להעניק מלגות לבכירים בשירות הציבורי והבטחוני במדינת ישראל".

    עוד הוסיף, "במסגרת הלימודים בתמיכת הקרן הוכשרו רבים מבכירי השירות הציבורי בישראל ביניהם קצינים בכירים בצה"ל, בכירים במערכת המשפט, בשירות הציבורי ובשדה הפוליטי. פניות עיתונאיות רבות אל הקרן בבקשה לקבלת תכני הלימוד לא נענו".

    סמוטריץ ממשיך ומציע להעמיד סכום לטובת הכשרת עובדי המדינה כבר בתקציב המדינה הקרוב: "בימים אלו עמלים אנשי משרד האוצר להכין את הצעת חוק תקציב המדינה לקראת דיוני התקציב שיערכו ככל הנראה בחודשי הקיץ. על אף משבר הקורונה אין ספק כי ראוי שמדינת ישראל תקצה סכום ראוי לטובת הכשרת בכיריה בשירות הציבורי ובכך תוותר על תרבות השנורר ותמנע אחת ולתמיד מצב בו אנשים פרטיים בעלי ממון, מעצבים, להלכה ולמעשה, בצלמם ובדמותם, דמויות מפתח במדינת ישראל וזאת ללא כל ביקורת
    ציבורית ובהיעדר כללי מנהל תקין בסיסיים".

    סמוטריץ לא נמנע אף מלהתייחס לפרסומים על קשרו של אהוד ברק לאפשטיין ולוקסנר עצמו: "בשולי הדברים יש לומר כי שמותיהם של בכירים בקרן ושל מקורביהם השתרבבו לאחרונה לכותרות במספר סוגיות מביכות, ערכית ומשפטית, דבר שבלשון המעטה אינו מוסיף כבוד לשיתוף הפעולה בין הקרן למדינת ישראל".

    לקראת דיוני התקציב מבקש סמוטריץ׳ מהנציב לעמוד בקשר עם שר האוצר על מנת לשנות את הקשר עם קרן וקסנר וקרנות דומות נוספות: "הנה כי כן, אבקשך לפנות לשר האוצר ולדרוש ממנו במסגרת הכנת התקציב הקרוב להקצות סכום ראוי לטובת הכשרה איכותית לאנשי השירות הציבורי בישראל ובכך לנתק את תלותה של מדינת ישראל מכספים פרטיים אשר משפיעים במחשכים ובאופן לא ראוי על המשחק הדמוקרטי במדינת ישראל".

    "ככל שתהיה זקוק לכך, אפעל, כחבר ועדת הכספים של הכנסת, בעזרת השם, ככל יכולתי לסייע בידך להשיג את המקור התקציבי לכך" כותב סמוטריץ'.

    בסיום המכתב מצהיר סמוטריץ כי בכוונתו לאסור בחוק את ההתקשרות עם גופים כקרן וקסנר: "בכוונתי להניח בקרוב על שולחן הכנסת הצעת חוק אשר תבקש לאסור על המדינה להתקשר עם גופים שיעסקו בהכשרת עובדי מדינה שלא באמצעות מכרז. הצעת החוק תחייב את הנציבות להכשיר את עובדי המדינה ומערכת הביטחון במסגרת העומדת בכל כללי המנהל התקין ולהתקשר עם גופים שיעסקו בהכשרת עובדי מדינה באמצעות מכרז, בשקיפות ללא אג'נדה. אני מצפה לתמיכתך בחוק האמור".

    סמוטריץ חותם את מכתבו: "כולי תקווה שתפעל בהקדם לתיקון העוול ולסגירת הפירצה בשירות הציבורי במדינת ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הלוואי ובעזרת השם תבוא לקיצה ההתערבות הכוחנית והבותה של כלל קרנות השמאל בענייניה הפנימיים של המדינה.