ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי: "אני תומך באיכוני השב"כ"

    ישראל רובין No Comments on ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי: "אני תומך באיכוני השב"כ"

    ראש השב"כ לשעבר והשר לשעבר, יעקב פרי אמר במהדורת הבוקר כי הוא תומך באיכוני השב"כ לצורך המאבק בקורונה ואינו חושש לזכויות הפרט בנושא: "אני פחות מודאג מהפגיעה בדמוקרטיה או בחירויות הפרט. אני חושב שאנחנו נמצאים במצב חירום ובמצב חירום צריך להשתמש בכלים של חירום. במקרה הזה אני בהחלט תומך בהצעה של ראש הממשלה"

    יעקב פרי צילום: פלאש 90
    20:06
    18.04.24
    מוטי הלפרין No Comments on הסיעות מתלבטות אם לאשר; נתניהו מציג מתווה מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השימוש באיכוני השב"כ

    ראש השב"כ לשעבר וח"כ לשעבר מטעם סיעת 'יש עתיד', יעקב פרי, שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כאן ב'קול חי'. בפתח הראיון התייחס פרי לנושא השימוש באיכוני השב"כ לצורכי המאבק בהתפשטות הקורונה והביע תמיכה בהמשך השימוש: "אומנם יש גם אמצעים אחרים, מה שאנשים נוהגים לקרוא להם 'אמצעים אזרחיים אחרים', אבל הכלי שנמצא בידי שירות הביטחון, שאמור לשמש למלחמה בטרור – הוא כלי זמין ויעיל".

    פרי דחה את הטענות לפגיעה בפרטיות בטענה שמדובר בשעת חירום ואין ברירה: "אני פחות מודאג מהפגיעה בדמוקרטיה או בחירויות הפרט. אני חושב שאנחנו נמצאים במצב חירום ובמצב חירום צריך להשתמש בכלים של חירום. במקרה הזה אני בהחלט תומך בהצעה של ראש הממשלה".

    לשאלת המראיין מדוע לדעתו אפילו ראש השב"כ הנוכחי מתנגד לשימוש בכלי, ענה פרי בהרחבה: "תראה, יש פה שני טיעונים, טיעון ראשון הוא לאו דווקא התנגדות אלא בקשה שזה לא יכנס בחקיקה ראשית, על מנת שלא לאפשר שהכלי הזה יהיה מונח על המדף וכל מנהיג יוכל להשתמש בזה מתי שהוא רוצה", אמר פרי והמשיך כי "הוא (ראש השב"כ) כן מוכן שזה יהיה במסגרת תקנות".

    "הטיעון השני", המשיך פרי "הוא ששירות הביטחון משתמש בכלי הזה למלחמה בטרור, וככל שנשתמש בו פחות ותחשוף אותו פחות – פחות יעלו על הצפונות שלו".

    פרי מדגיש כי השימוש בכלי הזה במקרה הנוכחי, הוא לא ריגול של ממש אחרי אזרחים, אלא "פה מדובר רק בנושא האיכוני, כלומר רק איפה אתה נמצא וליד מי".

    פרי מרחיב על כך ואף אומר "אני לא חושב שהמילה מעקב היא המילה הנכונה, אנחנו באמת יכולים מקום הימצאו של נושא טלפון סלולרי כזה או אחר".

    פרי מסייג את דבריו ומציין כי ברור שלא מדובר בכלי 'הכי דמוקרטי שיש', אך מדגיש שוב כי אינו חושש מפגיעה בפרטיות ומפרט מדוע: "אני לא חושב שזה אקט דמוקרטי נעלה, אבל אני לא חושש מהפגיעה בזכויות הפרט משום שאנחנו מדברים על שירות הביטחון הכללי, מוסד אמין מאוד ורגיש לנושאים האלה – הוא לא יעשה שום שימוש בשום חומר שיתגלה כתוצאה מהשימוש הזה".

    "אני חושב שמצב חירום צריך להשתמש באמצעי חירום, במקרה הזה לדעתי לא צריך להגזים ולהלין על ה'פגיעה בדמוקרטיה", מסכם פרי את דבריו בנושא.

    ההדלפות מהקבינט

    פרי נשאל מה דעתו על פרשית ההקלטות שדלפו מקבינט הקורונה ו"האם הדבר הגיוני" לשון קאהן: "הגיוני בוודאי שלא", ענה ראש השב"כ לשעבר "זה מעשה מאוד חמור. לא חשוב כרגע שהנושא שעליו דיברו באותה ישיבה הוא לא ביטחוני מהמעלה הראשונה, אך ברגע שמדובר בפורום סגור וברגע שאנשים אומרים את דעתם, מי שמקליט, וכמובן מי שמדליף – לא ראוי לשבת בפורומים האלה ואני תומך בהחלט בפתיחת חקירה בעניין".

    "תראה", מוסיף פרי ומציין בהערת אגב "אנחנו למודי הדלפות במדינת ישראל, רוב הנשואים שדלפו היו לצרכים פוליטיים".

    החלת הריבונות

    לאחר מכן נשאל פרי מה דעתו על תכנית החלת הריבונות: "יש לה ללא ספק פוטנציאל ממשי להחזרת האלימות והגברת פיגועי הטרור, אנחנו צופים בתגובות עוד לפני היישום ואני חושב שיש בהחלט סיכוי שאנחנו נערער את היציבות פה ואת המצב הביטחוני".

    קאהן הקשה על פרי "הרי רוב המדינות נותנות סוג של הסכמה שבשתיקה ולא זועקות על העניין", השר לשעבר ענה: "הם לא אומרות 'תתקדמו', אלא פחות רועשות משאר המדינות. ירדן הביעה את מורת רוחה מספר פעמים, האיחוד האירופאי, הפלסטינים כמובן, המפרציות שלחו לנו מסר באמצעות השגריר שלהם בוושינגטון".

    ראש השב"כ לשעבר המשיך והרחיב בנושא הנפיצות הביטחונית של העניין: "יש כאלה שמקלים ראש ואומרים נתגבר על הגל הזה, אני לא מקל ראש. יש כאלה שאומרים בשביל מה אנחנו צריכים את הסיפוח מבחינה אידיאולוגית ואם עוד הוא יביא עלייה באלימות – אז וודאי אין צורך ליישם אותו. יש אסכולה נוספת שטוענת שזה לא יקום ולא יהיה מכיוון שארצות הברית לא תאפשר ליישם אתזה בשלב הנוכחי".

    "ומה אתה אישית חושב על העניין", שאל המראיין. פרי ענה: "אני לא מאוהדי הסיפוח. דעותיי ידועות, אבל אני גם לא יודע לקבוע או להעריך אם זה יקרה או לא. יש הבטחה של ראש הממשלה לבוחריו ואני מניח שהוא ירצה לעמוד בה. אני לא יודע להעריך אם ארצות הברית תתמוך במהלך בשלב הזה וקשה גם להעריך מה ירגישו אוהדי המהלך הזה כשהמהלך לא יהיה שלם מבחינתם, מכיוון שמדברים על 12 אחוז 20 או 30 ולא סיפוח מלא".

    פרי מסכם ואומר כי למעשה, לא ברור מה בדיוק המהלך שהולך להיות מיושם בפועל "הוא מהלך לא מבושל", סיכם.

    מתגעגע לפוליטיקה?

    לסיום, נשאל השר לשעבר האם הוא מתגעגע לזירה הפוליטית. "אתה לא תספר לאף אחד?" שואל פרי בתגובה כממתיק סוד, ועונה חד-משמעית "לא, אינני מתגעגע". "אני מסתכל ולפעמים קצת פחות ולפעמים קצת יותר חרד ממה שקורה, אבל שמח שהפרק הזה מאחורי. די לי היה בכך", הוסיף פרי לסיום.



    0 תגובות