אושרה הארכת תוקפן של התקנות לשעת חירום

    איתי גדסי No Comments on אושרה הארכת תוקפן של התקנות לשעת חירום

    אושר סופית במליאת הכנסת הצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום להגבלת פעילות בעקבות נגיף הקורונהה

    מליאת הכנסת צילום: Miriam Alster/FLASH90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות), התש"ף-2020.

    17 חברי כנסת הצביעו, 0 התנגדו, ו-2 נמנעו.

    הצעת החוק מחליפה את התקנות שהותקנו בידי הממשלה ביום כ"ה באדר התש"ף (21 במרס 2020). עפ"י הצעת החוק החדשה, נקבעו למשך 45 יום הוראות שמטרתן צמצום התפשטות נגיף הקורונה ומניעת הדבקה בנגיף באמצעות מגבלות שונות שמטרתן ריחוק חברתי. התקנות בחוק החדש מסדירות את התנאים לפעילותם של מקומות הפתוחים לציבור, מסחר ועסקי בילוי ופנאי במטרה לצמצם את סיכון ההדבקה במקומות אלה.

    נוסף על כך התקנות מגבילות את פעילותם של מקומות ועסקים שבהם מתרחשת התקהלות משמעותית ומתקיים לגביהם חשש לבריאות הציבור כגון מקומות עבודה, גני שעשועים, מקוואות ועוד. כמו כן, התקנות קובעות כללי התנהגות במרחב הציבורי, במקומות עבודה ועוד.

    בדברי ההסבר נכתב: "בהעדר יכולת לפנות לכנסת בתאריך התקנת התקנות, ובשים לב לצורך החיוני והדחוף להתאים את המגבלות השונות למצב התחלואה ולנסיבות התפשטות הנגיף בישראל כדי להגן על בריאות הציבור, נאלצה הממשלה להשתמש בכלי של תקנות שעת חירום. בימים אלה מקדמת הממשלה את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה כדי להקנות לממשלה את הסמכויות הנדרשות להמשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה, בחקיקה ראשית. חוק זה ייתן לממשלה את הכלים המתאימים להתמודדות כאמור, בין השאר, במקום תקנות הגבלת פעילות".



    0 תגובות