הרמטכ"ל כוכבי: "איראן הפכה למדינה המסוכנת ביותר במזרח התיכון"

    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל כוכבי: "איראן הפכה למדינה המסוכנת ביותר במזרח התיכון"

    בטקס חילופי ראש אגף התכנון והקמת אגף התכנון ובניין הכוח הרב זרועי ואגף אסטרטגיה ומעגל שלישי שהתקיים אמש אמר הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי: "איראן הפכה למדינה המסוכנת ביותר במזרח התיכון"

    צילום: דו"צ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (ראשון בערב) סיים את תפקידו ראש אגף התכנון בצה"ל, אלוף אמיר אבולעפיה ונכנסו לתפקידם ראש אגף התכנון ובניין הכוח הרב זרועי, אלוף תומר בר וראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן. שני האלופים הנכנסים יפקדו על שני אגפים חדשים בצה"ל שהוקמו במסגרת התוכנית הרב שנתית 'תנופה'.

    טקסי החילופים נערכו במחנה 'רבין' במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

    אלוף אמיר אבולעפיה מסיים שלוש שנים בפיקוד על אגף התכנון לאחר עיצוב ותכנון התוכנית הרב שנתית 'תנופה', קידום שיתוף פעולה צבאי עם צבאות במערכת הבין לאומית והתוויית מדיניות צה"ל ברובד האסטרטגי.

    הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי נשא דברים בטקס: "אנשי האגף לאסטרטגיה ומעגל שלישי נדרשים להיות ערניים, חדים, בקיאים בחומר, ידענים ברקע מדיני, צבאי והיסטורי, ויודעים לנתח את המציאות הקיימת בזירות ובמעגלים השונים, להסתכל עליהם במבט צופה פני עתיד, ולהתוות פתרונות ודרכי פעולה שישמרו על עליונותנו".

    כוכבי התייחס למעורבותה של איראן בזירה ולהשפעתה על יחסי הכוחות באזור: "איראן הפכה למדינה המסוכנת ביותר במזרח התיכון. היא אמנם ממוקמת במעגל השלישי, אבל משפיעה ביותר על המעגל הראשון והשני. היא התקדמה באופן ניכר בתכנית הגרעין, אך הגרעין הוא כבר לא האיום היחידי. איראן מחזיקה גם בנשק קונבנציאונלי. היא מסייעת ומממנת את אויבנו במעגל הראשון ובראשם חיזבאללה, משפיעה ומסייעת לחמאס והג'יהאד האיסלאמי ועומדת מאחורי ניסיונות לפעילות טרור נגד ישראל במגוון ממדים וזירות, קרובות ורחוקות. לאור זאת, נדרש גוף ואלוף בראשו אשר יהיו מופקדים מבוקר עד ערב על ההתפתחויות במעגל השלישי".

    ראש אגף התכנון היוצא, אלוף אמיר אבולעפיה אמר בטקס: "מהלך פיצול שני האגפים נכון והכרחי לצה"ל. מדובר במהלך ארגוני ותפיסתי משמעותי ואף היסטורי, שמתרחש במטה הכללי פעם בכמה עשורים. הזווית האסטרטגית היא ראשית הצירים של כל מעשה ובטח של המעשה הצבאי. המבט האסטרטגי דורש הסתכלות הוליסטית על המציאות הדינאמית ובתוך זה היכולת להצליח לאתר מגמות, תפניות, סכנות והזדמנויות".

    ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן: "המציאות של השנים האחרונות לא קפאה על שמריה- הסביבה הגלובלית והאזורית דינאמיות מאוד. צה"ל חיזק מעמדו כשחקן בביטחון הלאומי ועולמות שיתופי הפעולה במרחבים הבינלאומיים הולכים ומתרחבים ופורצים תחומים. למול אתגרים אלו צה"ל נדרש לפעול במגוון זירות ומימדים".

    ראש אגף התכנון ובניין כוח רב זרועי, אלוף תומר בר: "אני מודע באופן העמוק ביותר לכך שהשתנות צה"ל דרך בניין כוחו היא הכרחית וכי אין לנו כל דרך ואפשרות אחרת פרט למימוש ייעוד זה. אנו נדע תוך מיצויה של הטכנולוגיה באופן נכון, בחשיפת האויב הנסתר, בקטלניות גבוהה ותוך מימוש המרחבים הרב זרועיים, לממש את המצופה מאיתנו, ליצור מכפילי כוח בשדה הקרב ולהגיע לניצחון מהיר בכל זירה ולמול כל איום".



    0 תגובות