מבקר המדינה לח"כ קרעי: לא אפתח בבדיקה כנגד היועמ"ש

    איתי גדסי No Comments on מבקר המדינה לח"כ קרעי: לא אפתח בבדיקה כנגד היועמ"ש

    בתשובה לדרישתו של ח"כ קרעי, לפתוח בבדיקה על פרשת מנדלבליט-אשכנזי ומינויו של היועמ"ש לתפקידו והתנהלותו מול פרקליט המדינה דאז, משיב המבקר כי הוא בודק מערכתית ולא פרטנית

    מבקר המדינה מתניהו אנגלמן צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות הררי החשדות הכבדים וההקלטות בפרשת מנדלבליט-אשכנזי ומינויו של אביחי מנדלבליט ליועמ"ש במעשה רמייה לכאורה, לאור הסתרת העובדות בפרשה בפני וועדת האיתור, מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, השיב היום (ראשון), לפנייתו של חבר הכנסת, ד"ר שלמה קרעי, ועדכנו כי לא יפתח בבדיקה בעניינו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

    במכתב ששלח ראש מטה המבקר, עו"ד עדן ביזמן, לח"כ קרעי, פירט האחרון את הטעמים להחלטת המבקר, ובהם העובדה כי סוגיית מינויו של ד"ר מנדלבליט לתפקיד היועמ"ש נידונה לעומקה בעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון בשנת 2016 והוכרעה על-ידו.

    במקרה מהסוג הנ"ל סייג חוק מבקר המדינה את סמכויות המבקר כנציב תלונות הציבור כך שבתלונה על עניין שבית המשפט הכריע בו לא ייערך בירור.

    "היות שכך, מבקר המדינה כפוף להחלטות ולכללים היוצאים מבית המשפט העליון והוא אינו מהווה ערכאת ערעור על החלטות בית המשפט", לשון המכתב.

    באשר לטענות בדבר התנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה מול פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, צוין במכתב כי בחוק נציבות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות קבע המחוקק כי מבקר המדינה יעסוק בביקורת מערכתית, ולא פרטנית, בעניין פעילות מייצגי המדינה בערכאות, ובכללם היועץ המשפטי לממשלה. בנושאים פרטניים, פעילות מייצגי המדינה בערכאות אמורה להיבחן ע"י גורמים אחרים.

    בבחינת מכלול הנסיבות ולאור הטעמים שפורטו במכתב, סבור מבקר המדינה כי אין המוסד לביקורת המדינה אמור להידרש לסוגיה בעת הזו.



    0 תגובות