הבנק הידידותי ביותר לעסקים קטנים ובינוניים

    עפר גדנקן No Comments on הבנק הידידותי ביותר לעסקים קטנים ובינוניים

    סקר הסוכנות לעסקים במשרד הכלכלה והתעשייה מצא: בנק דיסקונט הוא הבנק הידידותי ביותר לעסקים הקטנים והבינוניים

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה פרסמה את מדד ידידותיות הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים. בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ומצוקתם של העסקים הקטנים, בנתה הסוכנות מדד ייעודי הבוחן את ידידותיות הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים בתקופת משבר הקורונה ומתבסס על סקר עסקים שבוצע בין התאריכים 23.04.20 ועד ל-15.07.20 והשתתפו בו למעלה מ-700 עסקים ביניהם יזמים, עסקים זעירים, קטנים ובינונים. מתוצאות הסקר מברר כי בנק דיסקונט הוא הבנק הידידותי ביותר לעסקים הקטנים והבינוניים.

    תוצאות המדד מלמדות כי בזמן משבר הקורונה, הבנקים הגדולים הקשיחו את התנאים לעסקים הקטנים על אף מצוקתם הגדולה ואילו הבנקים הקטנים, בלטו לחיוב, כאשר הנתון הבולט ביותר עוסק בשיעור בקשות ההלוואה שאושרו ע"י הבנקים מתוך סך הבקשות שהוגשו על ידי העסקים. לאורך המשבר נושא זה בלט ברגישותו לאחר שעסקים רבים דיווחו על מצוקה תזרימית לאחר סירוב הבנקים לאשר הלוואות.

    פרמטר נוסף שנבדק היה המידה בה הבנקים היו קשובים לצרכי העסקים ובטיב השירות שניתן לעסקים, על בסיס דירוג העסקים. בנוסף, העסקים נשאלו על שיעור האשראי שאושר על ידי הבנק ועד כמה היה קרוב לסכום שביקשו העסקים ומהו שיעור עלות האשראי.

    הסקר בחן מספר פרמטרים כשהציון הסופי שקיבל כל בנק, שוקלל על בסיס המשקל של כל פרמטר לפיכך קבעה הסוכנות לעסקים קטנים ובינונים כי בנק דיסקונט הוא הבנק שזכה לשקלול הפרמטרים המובילים במדדים שנבדקו.



    0 תגובות