גליס מירושלים: "התימנים הירושלמיים אינם התימנים של ראש העין" • האזינו

    דוד קליגר No Comments on גליס מירושלים: "התימנים הירושלמיים אינם התימנים של ראש העין" • האזינו

    הרב ישראל גליס יצא בסדרת תוכניות מרתקת על העליות לירושלים מכל קצוות תבל, קולות מנהגים וטעמים מכל הגלויות, התוכנית השניה ששודרה אמש עסקה בהתיישבותם של יהודי תימן בירושלים, מחכם שלום שבזי ועד כפר התימנים עם הניחוח של משפחת חיבשוש לצד ג'ו עמר ששר שירים תימניים • האזינו

    עולים מתימן | אילוסטרציה צילום: לע''מ
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עליות רבות מכל קצוות תבל היו (וישנם) לעיר הקודש ירושלים. מכל הגלויות השתוקקו וחלמו לעלות לארץ ישראל ולבירת העם היהודי – ירושלים. רבות סופר, דובר ונכתב על הכיסופים והערגה לעיר הקודש.

    במסגרת התוכנית "גליס מירושלים" המוגשת ע"י הרב ישראל גליס איש ירושלים בכל רביעי בחצות הלילה בקול חי, החלה בימים אלו סדרת תוכניות מיוחדת על העליות שהיו בשנים האחרונות, כולל ראיונות, קולות ואישים שונים הקשורים לאותן עליות, שירים, מנהגים, מאכלים וניחוחות של הקהילות הללו.

    הרב ישראל גליס, ידוע ומפורסם כאוצר בלום של מידע וארכיון אנושי ייחודי מסוגו בכל הקשור לסיפורי ירושלים. הרב גליס גם מחזיק בארכיון פיזי של אלפי פיסות היסטוריה מתועדות בקול, תמונה ומסמכים – כולם סביב ירושלים.

    "אחרי שנים של מאות תוכניות שבועיות על ירושלים מכל זווית אפשרית, בלי לחזור על אף נושא, בחרנו להתמקד בעליות של השנים האחרונות", מספר הרב ישראל גליס לאתר קול חי", אנשים חושבים שעליות לישראל היו רק לפני מאות שנים, אבל חיים בתוכנו אנשים שבעשרות השנים האחרונות עלו עם הוריהם ובני משפחותיהם, או אפילו לבד, לארץ ישראל ובחרו להתמקם בירושלים. ראינו לנכון להקדיש להם תוכניות ואת זה נעשה בשבועות הקרובים", מספר הרב גליס ומוסיף: "התוכנית הראשונה הוקדשה ליהודי גרוזיה, ולפנינו שעות מרתקות עם היהודים שעלו מתימן, מרוקו, כורדים, קווקזים, מצרים, סוריה, ארצות המגרב, צרפת ועוד".

    האזינו לתוכנית השניה בסדרה על יהודי תימן:



    0 תגובות