פרופ' חגי לוין: "הגבלת פעילות – לפי היגיון אפידמיולוגי"

    צבי טסלר 1 Comment on פרופ' חגי לוין: "הגבלת פעילות – לפי היגיון אפידמיולוגי"

    יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, פרופ' חגי לוין טוען כי ההחלטות על הגבלת פעילות צריכות להתקבל על סמך היגיון אפידמיולוגי "בחתונות למשל יש פוטנציאל להדבקה המונית, ואילו בהצגת תיאטרון – הרבה פחות"

    פרופ' חגי לוין צילום: האוניברסיטה העברית
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון שנערך היום (חמישי) בכנסת בוועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון בנוגע לחוק הגבלת פעילות, הזהיר פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, כי ההחלטות על הגבלת פעילות צריכות להתקבל על סמך היגיון אפידמיולוגי תוך הערכת הסיכון והתועלת על בסיס נתונים.

    לדבריו "על בסיס חקירות אפידמיולוגיות שפורסמו, שמחות המוניות מהוות סיכון גבוה להדבקה המונית, כולל של אוכלוסיות בסיכון גבוה. לדוגמא, על פי פרסום מדעי על חקירה אפידמיולוגית של חתונה בירדן בה נמצאה הדבקה מיידית של 76 מ-350 משתתפים".

    "באירועים כאלו", אומר פרופ' לוין "יש נטיה למגע הדוק בין אוכלוסיות שונות עקב אופי הפעילות ולכן יש לשקול מחדש האישור לשמחות של עד 250 איש ובוודאי לא להרחיב האישור להתקהלויות ולאירועים המוניים בהם יש אינטארקציה רבה בין אנשים, ללא תלות בגודל המקום".

    "לעומת זאת", מוסיף יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור "בפעילויות בהן אין אינטראקציה בין המשתתפים, כדוגמת הצגת תיאטרון בה כל אחד יושב במושב נפרד, ניתן לאפשר פעילות, במגבלות ופיקוח".

    "ככל שנשכיל להגדיל ההשקעה בכוח אדם מקצועי באפידמיולוגיה בלשכות הבריאות, כך נוכל לנקוט במדיניות נקודתית מדויקת יותר, ללמוד מהחקירות ולצמצם הפגיעה בשגרת החיים", טען.

    בנוסף ציין פרופ' לוין את הסכנה המוגברת להדבקה עקב עישון במקומות ציבוריים, שבהכרח כרוך באי עטיית מסכה. לכן, לדבריו, מומלץ כי הגבלת הפעילות בחוקי הקורונה תציין במפורש גם איסור העישון, לדוגמא בשוק, במסעדה או בקניון.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שלום
      עם ישראל לא ממושמע וזאת עובדה. חייבים להקים "משטרת קורונה " גיוס אלפי מובטלים שיקבלו במקום דמי אבטלה יקבלו משכורת .שיציבו אותם בכל המקומות ,יראו נוכחות ושיהיו להם סמכויות . אני בטוח שזה היה מצמצם את ההדבקה.