שר הדתות ורה"ע ירושלים סיכמו: שינויים נרחבים בשירותי הדת בבירה

    איתי גדסי 1 Comment on שר הדתות ורה"ע ירושלים סיכמו: שינויים נרחבים בשירותי הדת בבירה

    במפגש עבודה ראשון בין ראש עיריית ירושלים משה ליאון ושר הדתות החדש יעקב אביטן סיכמו השניים על קידום שורה של מהלכים דרמטיים בתחום שירותי הדת בבירה כבר בתקופה הקרובה

    השר לשירותי דת יעקב אביטן וראש עיריית ירושלים משה ליאון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לשירותי דת, יעקב אביטן וראש עיריית ירושלים, משה ליאון נועדו הבוקר בכיכר ספרא כשעל הפרק קידום משותף של פרויקטים ממלכתיים ושירותי הדת בעיר ירושלים.

    בפגישתם, בה השתתף גם מ"מ ראש העיר ויו"ר ועדת הכספים צביקה כהן עלו מספר נושאים בעלי חשיבות לעיר ירושלים, וביניהם זירוז הקמת בית הרבנות הראשית ובית הדין הגדול מקום משכנם של הרבנים הראשיים לישראל וזאת כחלק ממעבר והקמת משרדי הממשלה בירושלים פרויקט הדגל של ראש העיר, כמו כן, סיכמו השניים על שיתוף פעולה להנגשת בתי העלמין בירושלים בהם נטמנים יהודים מכל רחבי העולם היהודי.

    עוד סיכמו השניים על קידום מהיר של הקמת ושיפוץ בתי כנסת ומקוואות בירושלים, השר לשירותי דת הכריז בפגישה כי יפעל בכל חלוקת המשאבים למבני דת בירושלים להעדפת העיר בשל היותה בירת ישראל ועיר בעדיפות לאומית הראשונה במעלה.

    "ירושלים בירת ישראל היא עיר בעלת עדיפות לאומית, בראש העיר ירושלים עומד אדם משכמו ומעלה שראוי לעיר והיא ראויה לו, יחד נקדם ונצעיד אתת שירותי הדת בעיר למקום הראוי להם", אמר השר.

    ראש העיר משה ליאון הודה לשר על הדברים ואמר: "שיתוף הפעולה בתחום שירותי הדת עם שר שבא מעולם הרבנות ומבין את הצרכים הופך את התכניות לקידום שירותי הדת לישימות ויש לברך על כך".

    את פגישתם חתמו השניים בקריאה משותפת לכלל משרדי הממשלה להכיר בחשיבותה של העיר ובצרכיה הייחודיים וכן בצורך להכניס את שירותי הדת לבסיס התקציב ככל שירותי שממשלת ישראל מעניקה לאזרחיה, לא יתכן סיכמו השניים כי שירותי הדת יזכו ליחס פחות משירותים אחרים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איפה המסכות? איפה הדוגמא האישית?