חסר תקדים: חבר המועצה, ידיד המיסיונרים – איים בפוגרום נגד החרדים

    איתי גדסי No Comments on חסר תקדים: חבר המועצה, ידיד המיסיונרים – איים בפוגרום נגד החרדים

    מזעזע: חבר מועצת עיריית אשדוד אלי נכט הידוע בעיר כגורם לפרובוקציות בניחוח אנטישמי, דיבר בהפגנה כנגד הקמת "בית כנסת" ברובע ח', ואיים בצורה חמורה המזכירה את גדולי האנטישמים, "אם זה יהיה פה (בית כנסת) יהיה פה פוגרום"

    נכט נושא דברים בהפגנה
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר מועצת עיריית אשדוד אלי נכט ידוע בעיר כמי שגרם בעבר לפרובוקציות בניחוח אנטישמי שכוונו נגד הציבור החרדי, יצא אתמול בהתבטאות חמורה נוספת.

    בהפגנת תושבים ברובע ח' נגד הקצאת שטח לבניית בית כנסת אמר נכט בשפה הרוסית "המטרה שלכם חברים. כל אחד יש לו את המטרה שלו, להרים צעקה ומהומה כדי שלכולם יהיה ברור שזה לא מקובל שזה (בית הכנסת) יהיה פה. ואם זה יהיה פה, יהיה פה פוגרום. זאת המטרה שלכם".

    סיפור ההקצאה עלה בימים האחרונים לכותרות לאור התנגדות קולנית של כמה מתושבי האזור שצרה עיניהם בהתפתחות הציבור החרדי באזור. ברחוב האמור קיים כבר שנים רבות בית כנסת שמשרת את תושבי האזור, אך כעת מבקשים התושבים להקצות שטח לבניית בית כנסת נוסף.

    סקירה קצרה על עברו של נכט מראה כי הוא קשור בצורה הדוקה לכנסיה מיסיונרית הפועלת באשדוד להמרת דתם של יהודים, וייתכן שזו הסיבה שהביאה אותו לצאת חוצץ נגד יהודים חרדים, בצורה שלא נראתה על ידי גורמים אחרים הפועלים באשדוד נגד בית הכנסת.

    בעבר נחשף כי כתובת העמותה של נכט "לובי להעצמת ישראל" נמצאת בכתובת של אותה כנסיה מיסיונרית באזור התעשייה של אשדוד, וכי שני חברי העמותה מלבדו הם מיסיונרים מוכרים הפועלים רבות להמרת דתם של יהודים לנצרות. נכט אף נצפה מספר פעמים בפעילות של אותה כנסיה, כפי שניתן לראות בתיעוד המצורף.

    הרב יחיאל ויינגראן, סגן רה"ע אשדוד אומר כי "זכותו של נכט להביע את דעתו בכל מקום, הוא יכול גם לפעול לסיכול ההצעה בעירייה באופנים שונים, אך אין לו כל זכות לאיים בהפרת החוק ובנקיטת אלימות. יש לנו חשש כי הקשר שלו עם המיסיונרים גורם לצאת בהתבטאויות כה חמורות נגד הקמת בית כנסת".

    תושבים באשדוד חוששים כי נכט פועל להעכרת האווירה בעיר בין תושבים דתיים לשאינם, ומלבה את אש ההסתה כדי לתפוס כותרות, ובשל הדברים החמורים הוגשה היום תלונה במשטרת אשדוד כנגדו בגין הסתה.



    0 תגובות