- רדיו קול חי - -

מחירים נמוכים: אירופה אישרה סופית את הסכם 'שמיים פתוחים'

בעקבות מאמץ מדיני ממושך: האיחוד האירופי אישר באופן רשמי את הסכם "שמיים פתוחים" בין ישראל לאיחוד האירופי, הפרלמנט האירופי אישר הלילה (חמישי) את הסכם "שמיים פתוחים" בין מדינת ישראל לבין האיחוד האירופי ברוב של 437 תומכים מול 102 מתנגדים.

מדובר בהסכם בינלאומי שמאשרר באופן רשמי וסופי את ההסכם הזמני שנחתם בשנת 2013. ההסכם הוביל בשנים האחרונות לירידה משמעותית במחירי הטיסות לאירופה, והגדיל באופן משמעותי את מספר התיירים המגיעים לישראל, ופתח יעדי טיסות חדשים באירופה לתייר הישראלי.

האישור הסופי הערב מבטיח את המשך פתיחת ענף התעופה לתחרות מלאה בין חברות התעופה הישראליות לאירופיות, תוך שימור מחירי הטיסות הנמוכים.

המהלך התאפשר בזכות עבודה מדינית ענפה של שגרירות ישראל לאיחוד האירופי בראשות השגריר רוני לשנו-יער וכל שגרירי ישראל במדינות אירופה, כמו גם מטה משרד החוץ בירושלים.

האישרור הסופי בפרלמנט האירופאי מגיע לאחר 7 שנים בהן הצביעו כל אחד ואחד מהפרלמנטים המדינתיים באיחוד לאשרר את ההסכם. מדובר בהישג דיפלומטי, כמו גם הישג בעל פוטנציאל כלכלי עצום למדינת ישראל.

שר החוץ אשכנזי אמר לאחר החתימה: "מדובר בבשורה משמעותית שתבטיח את שיקום ענף התיירות והתעופה. אני רוצה להודות לשגריר ישראל לאיחוד האירופי רוני לשנו-יער ולמטה משרד החוץ על העבודה המקצועית והיסודית שהובילה להישג החשוב. אני מודה לשר האוצר ישראל כ"ץ שהחל את התהליך החשוב שהגיע לסיומו היום".