כל חמש דקות אוטובוס: הקו לכותל – הקו העמוס ביותר הארץ

    צבי טסלר No Comments on כל חמש דקות אוטובוס: הקו לכותל – הקו העמוס ביותר הארץ

    משאילתא שהגיש ח"כ ארבל לסגן שר התחבורה עולה כי קו השירות לכותל הינו הקו העמוס ביותר בארץ עם כמאתיים נסיעות מידי יום וכ-500 בזמני העומס. מקלב השיב: "הכותל אינו אתר תיירות אלא מקום תפילה, עושים הכל בכדי להנגיש תחבורה ציבורית אמינה וזמינה"

    אוטובוס. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קו השירות לכותל הינו הקו העמוס ביותר בארץ עם כמאתיים נסיעות מידי יום לכותל המערבי כאשר בזמני העומס (חול המועד וכד') השירות מספק כחמש מאות נסיעות ליום, כך עולה מתשובת סגן שר התחבורה מקלב לשאילתא שהגיש ח"כ ארבל במליאת הכנסת. לשם השוואה הקוו השני העמוס ביותר הוא קו 1 בתל אביב עם מאה וחמישים נסיעות ליום – סגן שר התחבורה ח"כ מקלב: "הכותל אינו אתר תיירות אלא מקום תפילה, עושים הכל בכדי להנגיש תחבורה ציבורית אמינה וזמינה"

    סגן שר התחבורה חבר הכנסת אורי מקלב הודיע במענה לשאילתא שהגיש ח"כ ארבל כי בשבוע האחרון פתח משרד התחבורה את העיר העתיקה בירושלים לתנועת כלי רכב, בנוסף הודיע כי במרכזים החדשים חברת אגד לא תוכל להתמודד על קווי השירות לכותל המערבי. במהלך הדיון במליאה דרש ח"כ סובה להפעיל תחבורה ציבורית לכותל בשבת והודיע כי כל עוד הוא מכהן לא יהיה קו לכותל בשבת קודש, יו"ר הכנסת יריב לוין צידד בדבריו ואף הסביר כי הפעלת תח"צ לכותל אינה תביא פתרון לתיירים.

    "כבר בתחילת השבוע פתחנו את העיר העתיקה לתנועת כלי רכב זאת לאחר עבודת תשתיות שנעשו במקום בזמן האחרון, אמר סגן השר מקלב עם תחילת דבריו והבהיר כי סגירת העיר העתיקה נעשתה בתיאום מול מנהלת הרובע". סגן שר התחבורה חבר הכנסת אורי מקלב התייחס עוד לשאלת ח"כ ארבל על קווי השירות לכותל והודיע כי בימים אלו מסיים משרדו את העבודה על המכרזים החדשים בהם חברת אגד לא תוכל להתמודד על הפעלת קווי שירות לכותל המערבי, "הכותל המערבי אינו אתר תיירות אלא מקום תפילה, בו כל אחד מאיתנו רוצה תמיד להגיע לשם וחייבים להביא לשם תחבורה ציבורית אמינה וזמינה".

    סגן שר התחבורה הסביר כי הקו לכותל הינו קו עמוס מאוד עם קרוב למאתים נסיעות יומיות המביאות אלפי נוסעים מידי יום לכותל, כאשר בזמנים מיוחדים מפעילים קרוב לחמש מאות נסיעות ביום מדובר בקרוב לעשרת אלפים נוסעים ליום. – מדובר בקו העמוס ביותר במדינה, לשם השוואה הקו העמוס ביותר בארץ קו 1 בתל אביב מוציא מדי יום כמאה וחמישים נסיעות בלבד. שרת התחבורה החליטה מיד עם כניסתה לתפקיד להפעיל את קווי השירות לכותל יחד עם הפעלת כלל קווי השירות ברחבי הארץ והיום יש מענה לציבור.

    סגן השר מקלב התייחס לנושא עליית האוטובוסים לכניסת הציבור לרחבת הכותל, "ניהול התנועה שם הוא קשה אמר מקלב, כיום על פי הרישוי חייבים כלל האוטובוסים לעלות לכיכר למעלה, אך כדי שזה יקרה חייב להיות סנכרון בן גורמים נוספים שלא כפופים למשרד התחבורה כמו משטרת ישראל היות והכביש שם הינו חד סיטרי ויש צורך בעצירת תנועת כלי הרכב מכיון העיר העתיקה, עשינו שילוט אלקטרוני כדי שהציבור ידע מתי האוטובוס עולה ומתי לא, אנחנו נעשה את הכל כדי לשפר את התחבורה לכותל ואני מקווה שנצליח".



    0 תגובות