ירוץ לבד? אייכלר: "לא מדבר על דברים פנים מפלגתיים בתקשורת"

    ישראל רובין No Comments on ירוץ לבד? אייכלר: "לא מדבר על דברים פנים מפלגתיים בתקשורת"

    ח"כ ישראל אייכלר שהציע להוריד את אחוז החסימה הגבוה נשאל האם בכוונתו לרוץ לבד בבחירות הקרובות. "בעלזא תמיד תהיה עם עם ה", ענה אייכלר. "כעיקרון, אני לא מדבר על דברים פנים מפלגתיים ברדיו"

    ישראל אייכלר צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ישראל אייכלר שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כאן בקול חי. אייכלר התייחס להצעתו להוריד את אחוז החסימה במטרה לתת לקבוצות, מגזרים ואוכלוסיות קטנות ייצוג בכנסת.

    "צריך כיום לפחות ארבעה מנדטים כדי להיכנס לכנסת וזה גרם לשריפת מאות אלפי קולות דווקא מהימין. אני מציע להוריד אתזה לאחוז וחצי שזה בערך שני מנדטים", אמר תחילה אייכלר.

    אייכלר הסביר כי כך היה במשך שנים מאז קום המדינה והסתדרו עם זה מצוין: "50 שנה המדינה חיה עם אחוז אחד, היה מספיק אפילו פחות מאחד בשביל להיכנס, בן גוריון ידע להכיל את כל המפלגות הקטנות שרצו ולא רק להכיל, הם אפילו שירתו אותו כי כך הוא יכול להרכיב ממשלות".

    אייכלר הוסיף "אותו דבר בגין, כשהיו לו 48 מנדטים, בלעדי המפלגות הקטנות לא יכול היה להרכיב ממשלה". אייכלר מסכם את הדוגמאות שהביא ואומר "לא רק שזה לא הפריע להם אלא נתן להם גמישות פוליטית וגרם למדינה לא להתעלם מקבוצות ואוכלוסיות קטנות שלא צריך לדכא אותם".

    אייכלר טוען כי העלאת אחוז החסימה נועדה לחסום את החרדים: "המזימה של העלאת אחוז החסימה היא בראש ובראשונה נגד הציבור החרדי. הגיע ליברמן ועשה מהפך, הוא אמר בוא נעשה אחוז גבוה כדי למחוק את המפלגות הערביות והחרדים".

    אייכלר מוסיף ומתאר מנקודת מבטו את מה שקרה מאז ההעלאה של אחוז החסימה למה שהוא כיום "היה פה מהפך, הערבים גילו את הכוח האלקטורלי שלהם, במשך שנים כשהם היו ארבעה מפלגות אז היו 50 או ארבעים אחוזי הצבעה או פחות במגזר הערבי. היום ליברמן יצר להם מפלגת לאום של 15 מנדטים והם עוד יהיו 18".

    "במצב שנוצר (שיש מפלגות גדולות בלבד י.ר) אנחנו תקועים כבר שנתיים בלי תקציב, בלי שיוויון והכל בגלל הגושים הגדולים, בדיוק הפוך ממה שטענו – שהמפלגות הקטנות גורמות לאי יציבות שלטונית".

    אייכלר נשאל האם בכוונתו להיפרד מהאיחוד עם דגל התורה ואגודת ישראל ולרוץ לבד בבחירות הבאות כנציג חסידות בעלזא, קאהן תהה שמא בשל כך טוען אייכלר שיש להוריד את אחוז החסימה: "ישלי כבוד גדול מאוד לבעלזא הגדולה והקדושה אבל כשמדברים על אחוזי הצבעה, אחוז ההצבעה בכנסת, אף חסידות לבד לא תוכל לבד לרוץ".

    המראיין מוסיף ותוהה אולי בכל זאת בכוונת אייכלר לרוץ לבד, משום שבתשובתו הוא לא הכחיש לחלוטין את האפשרות "אתה מתחמק", אומר לו קאהן. אייכלר עונה: "בעלזא תמיד תהיה עם עם ה", ומוסיף "כעיקרון, אני לא מדבר על דברים פנים מפלגתיים ברדיו, זה חילול ה". עוד הצהיר אייכלר במהלך הראיון, כי הוא תומך בקיום מפקד ביהדות התורה בכדי לעמוד היטב על יחסי הכוחות "אני בעד מפקד במפלגה".



    0 תגובות