פרוש במפגש מנהלי אגפי החינוך: "תוכנית החומש הכפילה את מספר הכיתות"

    איתי גדסי No Comments on פרוש במפגש מנהלי אגפי החינוך: "תוכנית החומש הכפילה את מספר הכיתות"

    במפגש ראשוני וייחודי אירח סגן השר מאיר פרוש, 15 נציגים מכל רחבי הארץ בהם ישנו ריכוז חרדי גבוה, לדיון על ההתפתחות מוסדות החינוך בערים השונות והבעיות שעל הפרק

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפגש ראשוני ומיוחד נערך היום (שני) במשרד החינוך, המארח סגן השר מאיר פרוש, אירח  נציגים מ-15 ישובים שבהם יש ריכוז של תלמידים במוסדות חינוך חרדים ואשר זומנו על ידי לשכת סגן שר החינוך בתיאום עם פורום מנהלי אגפי החינוך  – רשויות חרדיות.

    במפגש ועלו נושאים מרכזיים שמעיקים על התפתחות החינוך החרדי, כאשר לעיתים אף גורמים להתנגשות בין יסודות הלימוד לפי המסורתיות לבין הלימוד במוסדות הממלכתיים.

    סגן השר פתח ואמר כי ישנם מנהלי אגפי חינוך שאינם נמצאים סביב לשולחן והפגישה נעשתה בעצה אחת ובשיתוף פעולה עם הפורום של מנהלי אגפי החינוך החרדי.

    פרוש אמר בישיבה המיוחדת למנהלים, "לפני כחמש שנים לפני שמשרד החינוך גיבש את תכנית החומש לשנים 2017-2021, החלטנו לגבש תוכנית חומש של בינוי כיתות ייעודית עבור מוסדות של הציבור החרדי, יחד עם מנהלי האגפים וראשי הרשויות החרדיות".

    פרוש הוסיף, "לשם כך, שכרנו את שירותיה של רו"ח גב' שיקוביצקי שעמלה עם צוות משרדה במשך חצי שנה לפלח את 21 ערים בהם יש מוסדות חינוך חרדים, ולמרות שבדרך כלל תוכנית החומש עוסקת רק בצפי לעתיד, התוכנית שלנו גם דיברה על החוסר הקיים של כיתות במוסדות החרדים".

    לדבריו, "עבודת הצוות הזו עזרה מאוד לפקידי משרד החינוך להתעמת עם פקידי האוצר, ואכן האוצר הכפיל את מספר הכיתות במסגרת תכנית החומש הכללית, מ-8000 ל-16500 כיתות. כל אחד כאן יכול לומר שהוא ראה יותר בינוי כיתות בשנים האחרונות, מהחומש הנוכחי מאשר בעבר".

    המטרה של המשרד הבהיר פרוש, "כעת, התחלנו להיערך לתכנית החומש שתוצג בעוד כשנה וחצי, לשנים 2022- 2026, ולמפות שוב את הצפי לעתיד ואת החוסר הקיים ובשביל כך נצטרך את השיתוף הפעולה שלכם בעניין הזה".

    במהלך הדיון ראשי האגפים הציגו את הבעיות בכל עיר וסוכם על המשך שיתוף פעולה עם סגן השר וצוות לשכתו.

    בפגישה השתתפו, מנהלי אגפי חינוך מכל רחבי הארץ, ר' מרדכי בארי-אלעד, ר' יהודה קורנבליט –ביתר, ר' יונתן ספרא- ב"ב, ר' מנחם ברוכמן -בית שמש, ר' מיכאל כהן –רחובות, ר' זלמן ינקלביץ – אשדוד,  ר' יוסף אלנתנוב –חולון, ר' רפאל עמר –אשדוד, ר' גיל אור -ראש העין, ר' יצחק גור – תל ציון, ר' מאיר הנדלסמן -פ"ת, ר' משה ביטון -קרית גת,  גב' זילברשטרום -מ"א שדות דן, גב' שוקרון – רכסים, גב' לביא – קרית יערים, גב' אשכול – מודיעין עילית וצוות לשכת סגן השר, ר' יהושע טננהויז, ר' בני הקר ור' ישראל שנור.



    0 תגובות