הפלסטינים יקבלו הנחה; ארגוני חסד ישראליים ישלמו מחיר מלא

    עמית דניאל 1 Comment on הפלסטינים יקבלו הנחה; ארגוני חסד ישראליים ישלמו מחיר מלא

    ביקורת ציבורית בעקבות כוונת השר כץ לתקן הוראת שעה, אשר על פיה ארגוני סיוע בינלאומי ברש"פ יקבלו פטור ממע"מ על דלקים: "ארגוני הסיוע לפלסטינים יקבלו מעל 60% הנחה בדלקים – ארגוני החסד והחברה בישראל ימשיכו לשלם מחיר מלא"

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים צפוייה לדון ולאשר היום (שני) את בקשת שר האוצר ישראל כץ לתקן הוראת שעה, אשר על פיה ארגוני סיוע בינלאומי ברש"פ יקבלו פטור ממע"מ על דלקים. מדובר בהטבה אשר ארגוני החסד והחברה בישראל אינם זוכים לה.

    במכתב שהוציא השר כץ, לפני מספר ימים, ליו"ר ועדת הכספים משה גפני, ביקש השר כי ועדת הכספים תאשר הוראת שעה בתקנת מס ערך מוסף, כך שהפטור ממע"מ על דלקים יוארך בכשנה וחצי, עד סוף שנת 2021 "על מנת להמשיך את המשך רכישת הדלק במע"מ בשיעור אפס על ידי ארגוני הסיוע הבינלאומיים, בדומה להסדר כאמור לעניין הבלו, מוצע להאריך את התקנות בשנה וחצי נוספות." כתב השר.

    ח"כ בצלאל סמוטריץ תקף את בקשת השר, והצהיר כי מחר יגיע לוועדה על מנת "להאבק נגד האיוולת הזו" לדבריו. בנוסף קרא סמוטריץ לחברי הקואליציה להתנגד גם למהלך.

    פורום 'בוחרים בחיים' ו-'ארגון לביא' תקפו את הכוונה להעניק מע"מ אפס לארגוני הסיוע לרש"פ "למרבה הצער ממשלת ישראל בוחרת שוב ושוב להעניק לרשות הפלסטינית ולארגונים הקשורים עמה, מתנות ופינוקים שאינם ניתנים לאזרחי ישראל, לא מתקבל על הדעת שארגוני סיוע לפלסטינים יקבלו שוב ושוב הטבות שאינן ניתנות לארגוני הסיוע לישראלים, אנו קוראים לנבחרי הציבור לבלום את המחטף".

    בארגון לביא מציינים כי ארגוני הסיוע לפלסטינים זוכים לפטור גם מאגרת בלו שמוערך בכ-49% מעלות הדלק. יחד עם הפטור ממע"מ זוכים ארגוני הסיוע לפלסטינים בהנחה של מעל 60% מהמחיר אותם משלמים ארגוני החברה והחסד בישראל כמו כל אזרחי ישראל.

    בתנועת "ישראל שלי" כינו את המהלך אטימות לב של הממשלה "לא ייתכן שבזמן שארגוני חסד וסיוע ישראלים המסייעים לאוכלוסייה בישראל קורסים תחת נטל הקורונה, דווקא ארגונים המסייעים לפלשתינים מקבלים הנחה של כ- 60 אחוזים ברכישת דלקים בישראל. ממשלת ישראל מפגינה אטימות לב והטבות בררניות מפלות כלפי ארגוני חסד ישראלים, ומעניקה מתנות חינם לארגונים שלא ברורה יעילותם כלל וכלל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      פשוט בושה למדינה!
      ממשלת שמאל בראשות ביבי!!!