השר אוחנה קיים דיון מיוחד על התנהלות השוטרים מול בעלי מוגבליות

    בנצי לייזרוביץ No Comments on השר אוחנה קיים דיון מיוחד על התנהלות השוטרים מול בעלי מוגבליות

    בתום הדיון הנרחב, סוכם כי יש להוסיף יחידת לימוד לשוטרים בנושא סימני זיהוי שיעזור לשוטרים במפגש עם בעלי מוגבלויות. אוחנה: "רוב מוחלט ומכריע של האינטראקציות היומיומיות מסתיים באופן חיובי"

    השר אמיר אוחנה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור האירועים האחרונים שעלו על סדר היום, בהיתקלות של שוטרים עם בעלי מוגבליות שנגמר במוות מיותר במזרח ירושלים ובאלימות ובמעצרי שווא בקרב נערים חרדים, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ערך היום (ראשון) דיון בנושא התמודדותה של משטרת ישראל עם אירועים הכוללים אנשים בעלי מוגבלויות.

    במהלך הדיון סקרה המשטרה נתונים, נהלים ועדכונים רלוונטיים בהכשרת השוטרות והשוטרים אשר הוכנסו לשימוש וכאלו העתידים להיכנס, מתוך הבנה כי יש להתאים את אופן הטיפול במפגש שבין שוטרות ושוטרים לאנשים בעלי מוגבלות.

    בתום הדיון הוסכם כי יש להוסיף יחידת לימוד לכלל השוטרים בנושא סימני זיהוי ולהגביר את ההדרכות בכלל הקורסים במשטרה בעת מפגש עם בעלי מוגבלויות בכלל מגזרי השיטור, סיור ומג"ב.

    מערכי השיעור הקיימים והעתידיים, יועברו להתייחסותם של אנשי המקצוע במשרדי הבריאות והרווחה, כחלק ממהלך לחיזוק הממשק בין המשרדים לבין המשטרה.

    כמו כן, תישקל האפשרות להפיץ קול קורא לבניית מערכי השיעורים הרלוונטיים.

    השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר: "מתוך אלפי ואולי עשרות אלפי אינטראקציות יומיות בין שוטרים לאזרחים, רוב מוחלט ומכריע מסתיים באופן חיובי המגשים את מטרות המשטרה".

    אוחנה הסביר כי "מטרת הדיון הזה הייתה לעסוק במיעוט המקרים, ובאופן ספציפי למפגשים שבין שוטר לאדם בעל מוגבלות, כדי לשפר את יכולת הזיהוי והפעולה של משטרת ישראל, ולהעמיק את ההבנה של השוטר בנושא זה".

    הדיון נערך בהשתתפות מנכ"ל המשרד, ניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי, מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, בכירים במשטרה ונציגים ממשרדי הבט"פ, הבריאות, הרווחה, המשפטים ונציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.



    0 תגובות