תיעוד מרגש: הכנסת ספר תורה לע"נ החייל עמית בן יגאל הי"ד

    ישראל בן צבי 1 Comment on תיעוד מרגש: הכנסת ספר תורה לע"נ החייל עמית בן יגאל הי"ד

    במלאות השלושים: עצבות לצד שמחה וריקודים. הכנסת ספר תורה לזכרו של החייל עמית בן יגאל הי"ד

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהשתתפות גדולי תורה ואישי ציבור ובני משפחתו וחבריו של החייל עמית בן יגאל הי"ד שנהרג מלפני כחודש במהלך פעילות מבצעית של צה"ל, נערך עצרת שלושים להסתלקותו והכנסת ספר תורה שנכתב לזכרו ע"י הידברות ונכנס להיכל ישיבת צביה אלישיב בעיר לוד.

    הגאון הרב זמיר כהן ראש ארגון הידברות בדבריו אמר כי החייל עמית ז"ל נמצא בדרגה גבוהה על זה שזכה למות על קידוש ה' בעת מסירות נפשו למען כלל ישראל.

    הגאון הרב מרדכי מלכה ציין כי בערב זה אנו מאחדים את הכאב הגדול והצער על עמית שנעקד על קידוש ה', ומצד שני שמחה על הספר תורה שנכתב לזכרו.

    מפקד חטיבת גולני בנאומו אמר: "עמית ולוחמי החטיבה הם חוליה בשרשרת הגבורה של עם ישראל. לוחמים ומפקדים הפועלים במקצועיות מירבית לפי סולם ערכים שהם יוצאים ממנו. מעמד זה הכנסת ספר תורה הינה חוליה נוספת בחוליית מורשתו והנצחתו של עמית".

    בשיאו של המעמד אביו של החייל ברוך הודה לגאון הרב זמיר כהן ולארגון הידברות על המסירות והעמידה לצידם בזמנים קשים אלו ועל תרומתם לספר תורה שנכתב ע"י קבלות של חיזוק בעם ישראל.

    בדבריו אמר "כמה מחוות עם ישראל עשה למעננו, למעני ולמען נאווה, אנחנו שילמנו את המחיר הכי יקר שאפשר לשלם, הלב שלנו שבור. עין במר בוכה ולב שמח, העין בוכה כי הוא חסר לנו. אם הוא היה כאן הוא היה רוקד בכל הכח לכבוד הספר תורה. השמחת חיים של הילד הזה הייתה מיוחדת".

    לאחמ"כ יצאה תהלוכת  ספר התורה  להיכל ישיבת צביה אלישיב בראשות הרב פנחס בן יאיר. את המעמד הנעימו הזמרים ישי לפידות, פרחי ירושלים, ילד הפלא מוטי גרנבוים, יניב מדר, בני דנישמן והראל טל.

    במעמד נשאו דברים הגאון הרב זמיר כהן ראש ארגון הידברות וראש ישיבת היכל מאיר, האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא רבה של רמלה, הגאון רבי מרדכי מלכה רבה של אלעד, הגאון רבי יצחק בצרי, הרב פנחס בן יאיר ראש הישיבה התיכונית צביה אלישיב בלוד, הרב איתן איזמן נשיא רשת צביה נועם, מפקד חטיבת גולני אלוף משנה שי קלפר, ראש העיר לוד יאיר רביבו, וברוך בן יגאל אביו של עמית הי"ד.


    1 תגובות

    מיין תגובות