נתניהו: "מברך על ההחלטה להטיל סנקציות על ביה"ד בהאג"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "מברך על ההחלטה להטיל סנקציות על ביה"ד בהאג"

    בראשית דבריו בפתח ישיבת הממשלה ברך נתניהו על החלטת הנשיא טראמפ: "מבקש לברך את הנשיא טראמפ ואת מזכיר המדינה פומפאו, על ההחלטה שלהם להטיל סנקציות על בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג. בית הדין בהאג הוא גוף פוליטי ומוטה שמתעמר בדמוקרטיות אחרות שמכבדות זכויות אדם"

    ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להחלטת הנשיא טראמפ להטיל סנקציות על בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג וברך על המהלך.

    "אני מבקש לברך תחילה את הנשיא טראמפ ואת מזכיר המדינה פומפאו, על ההחלטה שלהם להטיל סנקציות על בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג. בית הדין בהאג הוא גוף פוליטי ומוטה שמתעמר בישראל, בארה"ב, בדמוקרטיות אחרות שמכבדות זכויות אדם, בשעה שהוא מתעלם ממדינות שמפרות את זכויות האדם, בראשן כמובן משטר הטרור באיראן".

    נתניהו הוסיף ואמר כי "בית הדין ממציא האשמות אבסורדיות נגד מדינת ישראל, כולל הטענה השערורייתית שהימצאותם של יהודים בלב המולדת שלנו מהווה פשע מלחמה. זה נוגד את השכל הישר, זה נוגד את המשפט הבינלאומי מאז ועידת סן-רמו לפני 100 שנים וזה נוגד את הצדק. אני שב ומודה לנשיא טראמפ ולממשל האמריקני על ההתייצבות שלהם לצד האמת והצדק".

    נתניהו התייחס גם להקמת היישוב רמת טראמפ ברמת הגולן: "אנחנו נתחיל היום בצעדים מעשיים בהקמת היישוב "רמת טראמפ" ברמת הגולן, שעל הריבונות שלה בידי ישראל הכיר הנשיא טראמפ".

    לאחר מכן עבר נתניהו לנושא הקורונה ואמר: "הקורונה עדיין כאן. לצערי אין כרגע שיפור במצב ההדבקה – מספר הנבדקים היומי ממשיך להיות בסביבות 200 נדבקים ליום. זהו כמובן תמרור אדום".

    נתניהו המשיך ואמר "אני רוצה להביא את תשומת לב הממשלה והציבור למחקר של אוניברסיטת קיימברידג' וגריניץ' שהתפרסם לאחרונה. המחקר הזה הראה שעטיית מסכות היא דרך יעילה ביותר למנוע גלי התפרצות נוספים. אני רוצה לצטט מהמחקר: "עטיית מסכות בציבור יעילה כפליים בהקטנת מקדם ההדבקה, מאשר עטייתן רק לאחר הופעת התסמינים. בכל המדדים שהמחקר בדק, נמצא שהשימוש במסכות על ידי חצי מהאוכלוסייה הוריד את מקדם ההדבקה מתחת ל-1".

    "כלומר", הסביר ראש הממשלה "בעצם עצר את המגפה. אם הורדת את מקדם ההדבקה מתחת ל-1 עצרת את המגפה, ולכן אני חוזר ומבקש מהציבור לכבד את כללי משרד הבריאות – עטיית מסכות, שמירה על מרחק ונטילת ידיים – ממ"י כפי שאנחנו קוראים לזה".

    עוד הוסיף נתניהו בנושא: "פרופ' אילן רייס מהטכניון כתב מכתב לראש המל"ל שבו הוא מתאר את המסכה, מרחק וידיים, כ'מיני סגר'. זה מיני סגר שהאזרח בעצם לוקח על עצמו, שמונע את הצורך מהטלת סגרים קהילתיים או ארציים ושאר המגבלות שאנחנו מעוניינים לא לחזור ולהטיל. זה בעצם מאפשר את המשך פתיחת הכלכלה שלנו וכמובן המשך שמירה על מרחב ציבורי הרבה יותר נוח לכל אחד מאיתנו".

    ראש הממשלה עדכן כי בכוונתו להמשיך ולפתוח את הכלכלה ואת המשק: "גם השבוע אנחנו נמשיך לקיים פגישות על מנת לפתוח את הכלכלה, נעשה זאת עם שר האוצר, עם נגיד בנק ישראל ועם כל הגופים הרלוונטיים כשהמטרה היא להחזיר את המשק לצמיחה ולסייע להחזיר את האנשים למעגל העבודה. אבל מעת לעת אנו גם ננקוט בסיוע נקודתי".

    נתניהו התייחס לנושא נוסף, העיר אילת ואמר: "אנחנו מביאים היום לממשלה סיוע נקודתי כזה לעיר אילת. אנחנו נביא היום לאישור הממשלה, יחד עם שר הפנים, החלטה להקצות למעלה מ-50 מיליון שקל לתוכנית סיוע מיידית לאילת ולחבל אילות. אנחנו מקצים תקציבים גדולים כדי לסייע לעסקים הקטנים בעיר ולתושבי אילת".

    לדבריו "אנחנו נפעל לקדם ולחזק את התיירות באזור כדי שהעיר תוכל לפעול בבטחה ולמשוך מבקרים רבים גם בצל הקורונה. זה קורה, תיירות הפנים מחליפה בהדרגה, לא בצורה מלאה, אבל מחליפה חלקית את תיירות החוץ שנפגעה. אנחנו נמשיך לפעול למען תושבי אילת ליישום מלא של ההחלטות שהבאנו למען פיתוח העיר והסביבה".



    0 תגובות