- רדיו קול חי - -

אלדד יניב: "חובה לפתוח בחקירה נגד מנדלבליט"

עורך הדין אלדד יניב, ממובילי ההפגנות מול בית היועמ"ש אביחי מנדלבליט בשנים האחרונות, התייחס לחשיפת חדשות 13 [1] בנוגע לפרשת הרפז ועל כך שהיועץ המשפטי לממשלה ביקש מפרקליט המדינה שי ניצן הכפוף אליו – לסגור את תיק החקירה בעניינו.

יניב, ממתנגדיו הגדולים של ראש הממשלה נתניהו ומאלו שהובילו את הלחץ הציבורי לפתיחת חקירה פלילית נגד נתניהו ולאחר מכן להגשת כתב אישום, לא עושה הנחות גם ליועמ"ש שהגיש את אותו כתב אישום נגד נתניהו וטוען בתוקף כי גם את מנדלבליט יש לחקור "חשיפה מטורפת של איילה חסון. דוד רוזן חייב לפתוח בחקירה: כיצד מונה מנדלבליט. גאה שהפגנו נגד האיש הזה. המשפט של נתניהו ימשך. אל דאגה".

בהזדמנות אחרת אמר יניב "פרקליט המדינה הבא שימונה בעוד רגע צריך לפתוח בחקירה נגד מנדלבליט ולהוציא אותו לנבצרות עד סיום החקירה ולחשוף את קלטות אשכנזי", טוען יניב.

לדבריו "מנדלבליט איש לא ישר וטוב שזה נחשף. מועמד ליועמ"ש מרמה את בג"צ בעילת סגירת התיק הפלילי שלו. בג"צ היה עוצר את המינוי אם היה יודע. בנוסף, משהתיישב על הכיסא – פעל מול הכפופים לו לשנות את עילת הסגירה. שהשקר לא יחשף? שיוכל בעתיד להתמנות לעליון? מנדלבליט חייב להחקר. משפט נתניהו החל. וליאת בן ארי תסתדר".

יניב הגיב גם לטענות שונות לפיהם אין לחקור את מנדלבליט וכתב "קורא פה הרבה תגובות של 'שמאלנים' שהמלחמה בשחיתות לא באמת מעניינת אותם. הסיפור שלהם זה ביבי. מבחינתם שהמחליף שלו יהיה ראש משפחת פשע. לכן הם יוצאים נגד החשיפה של חסון. מנדלבליט הוא האתרוג החדש של המפאיניקים. ומבחינתם צריך להגן עליו מכל משמר".

יניב הוסיף ואמר "כשאנשים מתנגדים לבדיקת וחקירת העניין – כשהיו הראשונים לדרוש חקירה אם זה היה קורה לאיש שהם שונאים, זה להיות לא ענייני". עוד אמר: "אנשים פה שכחו שהפגינו נגד מנדלבליט וקראו לו מושחת, עכשיו הם פתאום בעדו".