- רדיו קול חי - -

בטקס מרגש: הושק אופנוע זק"א לעילוי נשמת סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד

בטקס מרגש שהתקיים אמש (רביעי בערב), במלאות ה-30 לרציחתו של החייל הקדוש סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד הושק אופנוע חדש של ליחידת האופנועים של זק"א על שמו ולעילוי נשמתו של עמית, אשר נרצח ע"י מחבל נתעב בעת פעילות מבצעית בשטח.

הטקס נערך בהשתתפות: השר צחי הנגבי, יו"ר זק"א יהודה משי זהב, סגן ראש עיריית ירושלים מר אלישע פלג, ההורים השכולים ברוך ונאוה, בני משפחה ומתנדבי זק"א.

האופנוע נתרם ע"י תורמים מרחבי העולם, אוסטרליה, ארה"ב, אנגליה, ואירופה, עשרות אנשים שבקשו לקחת חלק ברכישת אופנוע אשר יוצב בעיר ירושלים ויפעל בהצלת חיים וחסד של אמת עם מיטב הציוד.

האופנוע החדש הנושא את שמו של הקדוש עמית בן יגאל הי"ד | צילום: חיים טויטו

יהודה משי זהב, יו"ר ארגון זק"א: "עמית לא היה רק בן יחיד להוריו אלא בן יחיד של כל עם ישראל, כולנו התחברנו ללב שלכם, הגעתי לנחם בשבעה וראיתי כל כך הרבה אנשים מכל קצוות הארץ, כולם הרגישו משפחה אחת וכולם רצו להנציח את זכרו. הרגשתי שגם אנחנו חייבים להנציח את זכרו. עמית תמיד דאג לסייע לאחרים ולכן רכשנו את האופנוע המצויד במיטב הציוד הרפואי המתקדם שיציל חיים, הכל לזכותו ולזכרו של עמית הי"ד".

השר צחי הנגבי: "עמית היה דמות עוצמתית של גיבור ושל מנהיג. תמיד דרבן את החברים שלו הלוחמים, חייל למופת. כל עם ישראל חייבים להגיד לו תודה, החיבור עם זק"א זה כל כך מתבקש, מתנדבים שעושים למען האחר בהצלת חיים, ובכבוד המת ובעיקר חיבור של כל חלקי העם. וכמובן היוזמה המבורכת של העמדת כלי אשר יציל חיים ויעשה חסד של אמת. בשם הממשלה אני רוצה לנחם את המשפחה היקרה ולהביע את הכאב שלנו ותפילתנו שתהיו חזקים. יהי זכרו של עמית ברוך".

אביו של עמית ברוך בן יגאל: "זהו רגע מאוד מיוחד עבורי, ירושלים עבורנו זאת לא סתם עיר זאת 'העיר', עמית היה מחובר לירושלים. התנדב בירושלים, ועכשיו אופנוע לזכותו של עמית שיפעל בירושלים. אני מברך ומודה לארגון זק"א על הרעיון והיוזמה הנפלאה. אני מייחל שהאופנוע ישמש רק ללידות בעזרת השם ולא לאסונות חס ושלום".

במהלך הערב הופיע הזמר ישי לפידות בליווי מוזיקאלי של אריק דביר שריגשו את המשתתפים בשירי רגש ושמחה.

בהינתן האות, גזרו את הסרט הוריו של עמית ביחד עם יהודה משי זהב והשר צחי הנגבי, בסיום הטקס העניק יו"ר זק"א למשפחת בן יגאל תמונה של האופנוע למזכרת.