בנט הציג את תוכניתו להתמודדות מול הקורונה והזהיר: "אסון כלכלי מתקרב"

    איתי גדסי No Comments on בנט הציג את תוכניתו להתמודדות מול הקורונה והזהיר: "אסון כלכלי מתקרב"

    שר הביטחו לשעבר הציג לראשונה תוכנית מקיפה להתמודדות בגל הקורונה השני ומניעת אסון כלכלי סחר תקדים על המשק הישראלי. בנט תקף את נתניהו וגנץ: "נותנים לפקידים לנהל אותם. חודשים רבים בתוך המגיפה והבלאגן והעצלנות חוגגים" | התוכנית המלאה

    צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, חושף היום תכנית לאומית להתמודדות עם גל תחלואה שני. בדבריו הזהיר בנט כי "עצימת העיניים של ממשלת נתניהו-גנץ תביא למכת מוות כלכלית במהלך הגל השני של הקורונה".

    בנט ביקר את אולזת ידה של הממשלה בהתמודדות: "אנחנו כבר חצי שנה בתוך הקורונה. ממשלת ישראל ממשיכה להתרשל. היא לא הקימה עד עכשיו מערך בדיקות המוני של 100,000 בדיקות ביום לקראת גל החורף הקרוב. בגל הזה נראה גם שפעת וגם קורונה ובלי 100,000 בדיקות ביום לא נדע מי חולה בשפעת ומי חולה בקורונה ולא נדע את מי לבודד כדי לעצור את המגפה".

    בנט הזהיר מפני אסון כלכלי נוסף בגלל כשל הבדיקות: "שוב הממשלה תצטרך לסגור את כל העסקים בישראל כפי שעשתה בפעם שעברה והיא תשלח מליון מובטלים להיות מובטלי קבע".  בנט קרא לנתניהו וגנץ ואמר: "תתעוררו עכשיו. תמנעו את האסון הכלכלי הקרב אלינו".

    על מערך הבדיקות אמר: "מי שהממשלה עצמה מינתה להוביל את הבדיקות התפטר בגלל מחדלי הממשלה"

    בנט אף תוקף בחריפות את רה"מ נתניהו: "רה"מים נתניהו וגנץ מאפשרים לפקידים לנהל אותם. חודשים רבים לתוך המגיפה והבלאגן והעצלנות חוגגים. הקמת מערך בדיקות רחב הכרחית להצלת המשק".

    עיקרי תכנית בנט: הקמת גוף הסברת קורונה אחת מרכזית להעברת הנחיות ולחינוך להרגלים. הקמת מערך לבדיקות, איתור, ובידוד של נשאי קורונה –100,000 בדיקות ביום.
    גיוס אלפי סטודנטים והכשרתם לביצוע חקירות אפידמיולוגיות. הקמת מערכת "וייצמן 0.2" לביצוע בדיקות המוניות. הפעלת מערכת מיחשוב מרכזית מיוחדת במקום חקירות הפרטניות.

    הקמת מערך בדיקות סירולוגיות (בדיקות דם). יצירת מודל רמזור לקבלת החלטות על פתיחה וסגירה. שמירה על האוכלוסייה הבוגרת תוך דאגה פיזית ונפשית (מבצע ”משמרות הזהב“). בידוד נשאי קורונה. בידוד גיאוגרפי ממוקד. בדיקת קורונה לחוזרים מחו“ל.

    תוכנית בנט המלאה: _⁨תכנית בנט לגל קורונה שני⁩



    0 תגובות