ח"כ מרגי: "מתחילת משבר ועד עכשיו אין מתווה לחברות התעופה"

    מוטי סבן No Comments on ח"כ מרגי: "מתחילת משבר ועד עכשיו אין מתווה לחברות התעופה"

    יו"ר וועדת הכלכלה ביקר את התנהלות הממשלה ומשרד התחבורה במשבר הקורונה והדאגה לחברות התעופה שנפגעו באופן קשה מאוד מהמשבר. הוועדה הסתייגה מרעיון הלאמת חברת "אלעל"

    אל על צילום: פלאש90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי קיים היום (רביעי) דיון בנוגע למצבן של חברות התעופה בישראל בשל משבר הקורונה ההולך ומתמשך. הדיון עסק בסוגיית מתן סיוע לחברות התעופה הישראליות, המתמודדות עם קושי כלכלי אדיר בעקבות הקורונה.

    הועדה הסכימה כי על הממשלה לוודא כי ענף התעופה הישראלי ימשיך לשגשג ולתפקד. תרומתו הכלכלית והאסטרטגית למשק הישראלי אינה מוטלת בספק, ועל כן על המדינה לקבוע תג מחיר לערך אסטרטגי זה.

    יו"ר הועדה ח"כ מרי הצר כי "משבר הקורונה נמצא איתנו כבר ממרץ, ועדיין אין תכנית, ואין מתווה". כמו כן ציין כי מתקבל הרושם שאין יד מכוונת ומתכללת, הדיונים נקודתיים מדי ולא מתמקדים בענף כולו בצורה רחבה.

    באותה הזדמנות מתח חבר הכנסת מרגי ביקורת על משרד התחבורה שלא טרח לשלוח נציג לדיון: "אם משרד התחבורה לא שולח נציג לדיון הוועדה על עתיד הענף התעופה, שלא יצפה כי משרד האוצר ימהר לעבוד בשבילו".

    בענין חברת אל על נאמר בוועדה כי בנוגע למתווה המסתמן כי המדינה תרכוש מניות בשווי של כ-60% מהחברה – כלל חברי הועדה הסתייגו מהרעיון של הלאמה, והבהירו כי אם ייצא לפועל מתווה זה, מניות המדינה יופקדו בידי 'נאמן חיצוני', וכפי שהציע משרד האוצר.

    בסיום הדיון הודיע יו"ר הועדה, כי הוועדה תקיים שלשה דיונים נוספים בנוגע לענף התעופה:
    א. אופן פיצוי הנוסעים שביטלו כרטיסי טיסה בגלל משבר הקורונה.
    ב. הקמת שדה התעופה הנוסף (רמת דוד או נבטים).
    ג. רשות שדות התעופה ובחינת התחרותיות בענף.



    0 תגובות