שר החוץ הגרמני: "הסיפוח מנוגד לחוק הבינלאומי"

    שלמה ריזל No Comments on שר החוץ הגרמני: "הסיפוח מנוגד לחוק הבינלאומי"
    ההצהרה המשותפת צילום: משרד החוץ
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת החלת הריבונות: שר החוץ גבי אשכנזי אירח היום (רביעי) את מקבילו הגרמני, שר החוץ הייקו מאס במשרד החוץ. מדובר בביקור הראשון של שר זר בישראל מאז הקמת הממשלה החדשה, כזכור בערב הקמת הממשלה הגיע לביקור מדיני חשוב שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו.

    בהצהרה המשותפת אמר שר החוץ גבי אשכנזי: "כיום, ישנם הזדמנויות אזוריות משמעותיות. הבולטת מכולם היא תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, המהווה אבן דרך משמעותית לאזור והזדמנות היסטורית. אנו נשאף לקדם את תוכנית השלום באופן אחראי, בתיאום עם ארה"ב, תוך שמירה על הסכמי השלום של ישראל והאינטרסים האסטרטגיים שלה. ישראל רוצה שלום וביטחון".

    אשכנזי הוסיף, "אני רוצה לחזור ולהודות לממשלה הגרמנית, על החלטתה האחרונה להוציא את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק. גרמניה הבהירה בצורה ברורה שחיזבאללה הינו ארגון טרור, וכי יש להתייחס אליו ככזה. אנו קוראים לאיחוד האירופי ללכת בעקבות גרמניה ולהוציא את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק".

    שר החוץ הגרמני הייקו מאס תקף את החלת הריבונות בתמיכת ארה"ב: "הסיפוח מנוגד לחוק הבינלאומי". בדבריו בהצהרה אמר: "הבעתי דאגה בשמי ובשם האיחוד האירופי מכך שסיפוח לא תואם את החוק הבינלאומי. אנחנו תומכים ברעיון שתי המדינות. הגעתי לאסוף מידע ולהבין מה תוכניות הממשלה החדשה. אנחנו רוצים לנצל את הימים והשבועות הקרובים כדי להגיע לפתרון". אמר מאס.

    בדבריו על איראן אמר על רקע הוצאת חיזבאללה מחוץ לחוק בגרמניה אמר מאס: "אירן מאיימת באופן סדיר על אזור, מלהיטה אותו ומקדמת טרור. כולנו רוצים אירן לא גרעינית ולכן היה הסכם. אירן מפרה התחייבות תקופה לא קצרה והדוח הרבעוני שפורסם מאשר זאת, פניניו לגוף האחראי על מנת שיעמדו בהתחייבויות".



    0 תגובות